کد خبر: ۱۱۹۱۷۸
۰:۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۸

روزنامه قانون به دلیل تیتر
از امروز:

روزنامه قانون به دلیل تیتر "مهمان ناخوانده" توقیف شد/ توضیح دبیر تحریریه

روزنامه قانون به دلیل تیتر "مهمان ناخوانده" و مربوط به حضور بشار اسد در تهران توقیف شد و از امروز منتشر نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتشار روزنامه قانون به دلیل انتشار مطلبی با تیتر "مهمان ناخوانده" متوقف شد.

شورای سردبیری این روزنامه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابلاغیه‌ای که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه به دست مسوولان روزنامه رسیده، اعلام شده طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی، برای پیشگیری از وقوع جرم، روزنامه قانون توقیف موقت شده و از چهارشنبه هشتم اسفند اجازه انتشار ندارد.

در این رابطه میرا قربانی فر دبیر تحریریه و عضو شورای سردبیری روزنامه قانون به مهر گفت: بنا به اعلام دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در شماره ۱۲۳۸ مورخ ۷ اسفند ۹۷ روزنامه قانون با تیتر "مهمان ناخوانده" که مربوط به حضور بشار اسد در تهران بود برای پیشگیری از وقوع جرم تا اطلاع ثانوی توقیف شد. 

وی ادامه داد: از نظر شورای تیتر روزنامه، تیتر خوبی است. زیرا معنی مهمان ناخوانده به هیچ وجه بد نیست. ما ایرانی ها اعتقاد داریم مهمان عزیز است چه خوانده و چه ناخوانده. بنابراین چنین تیتری را انتخاب کردیم و به هیچ وجه از ماجرای استعفای محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه اطلاع نداشتیم. 

قربانی فر ادامه داد: منظور از انتخاب این تیتر به هیچ وجه توهین نبود. زیرا معتقدیم مهمان هر چقدر صمیمی تر باشد امکان اینکه ناخوانده به خانه میزبان بیاید بیشتر است و اصلا نمی دانیم چگونه می توان برداشت بدی از این تیتر داشت. 

وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دادسرای فرهنگ و رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توضیحاتی که مدیر مسئول روزنامه قانون ارائه می کند این روزنامه رفع توقیف شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ