کد خبر: ۱۲۰۳۴۴
۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

نظر وزیر اقتصاد درباره ادغام 5 بانک نظامی و سایر بانک‌ها و انحصار کارگزاران بورس

نظر وزیر اقتصاد درباره ادغام 5 بانک نظامی و سایر بانک‌ها و انحصار کارگزاران بورس

وزیر اقتصاد با اعلام نظر درباره ادغام بانک‌ها و مؤسسات خصوصی و انحصار در کارگزاری‌های بورس گفت: ذی نفعان بازارسرمایه در صورت وجود انحصار در مجوزها مستندات را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند درباره ادغام 5 بانک و موسسه متعلق به نیروهای مسلح و نهادهای نظامی و انتظامی در بانک سپه به فارس گفت: مراحل مدون این ادغام در دستور العمل 30 بندی شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مشخص شده و مباحث مفصل کارشناسی شده‌ای در مورد ترازنامه و صورت‌های مالی جدید و همچنین تعیین و تشخیص سپرده گذاران و سهامداران صورت گرفته است .

وی افزود: بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص حاکی از برنامه ریزی و عدم وجود مشکل برای تحقق این موضوع بود که در فضایی شفاف و واضح انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش می‌شود در حوزه بانکی این ادغام بدون ایجاد مشکل برای سپرده گذاران و سهامداران رخ دهد، اعلام کرد: این تصمیم از مدت‌ها پیش برنامه ریزی اما هم اکنون اعلام شده که نشانگر تدبیر مناسب بدون ایجاد تنش در حوزه بانکی است.

دژپسند در برابر این پرسش که آیا برای سایر بانک‌های خصوصی و موسسه‌های اعتباری غیر بانکی نیز موضوع ادغام مطرح خواهد بود، پاسخ داد: همه آنها یک نسخه واحد ندارند و ممکن است بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری دیگری نیاز به نسخه دیگری داشته باشند.

وی در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه عده‌ای می‌توانند در کسب و کاری فعال باشند اما مجوزها به آنها داده نمی‌شود و منجر به ایجار انحصارهای کور از جمله برای کارگزاری‌های بورس و یا برخی نهادهای مالی شده ، پاسخ داد: وزارت اقتصاد متولی هیات مقررات زدایی است و شناسایی مجوزها و حذف مجوزهای زاید با سپردن به وزارت اقتصاد صورت می‌گیرد که از طریق کارهای پژوهشی احصا می‌شود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه و بورس در حوزه وزارت اقتصاد قرار دارند و وزیر اقتصاد رییس شورای عالی بورس است. بنابراین اگر ذی نفعان بازار موضوع انحصار در مجوزها را به وزارت اقتصاد انتقال دهند ضمن احصاء مستندات موجود در صورت وجود مانع آنرا بررسی و رفع می‌کنیم.

دژپسند پیرامون تعدیل روش‌های واگذاری گفت:خوشبختانه هفته گذشته جلسه خوبی در مورد روش‌های واگذاری شرکت‌های اصل 44 در هیات واگذاری برگزار و بخش دیگری از آن در جلسه هفته جاری بررسی می‌شود و بسته کامل تعدیل روش‌های واگذاری ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ