کد خبر: ۱۲۰۴۲۲
۱۴:۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

دعوت از سپرده گذاران 160 هزارمیلیاردی به بورس و خرید سهام صادرات محور
کارشناسان بازار سرمایه پیشنهاد دادند:

دعوت از سپرده گذاران 160 هزارمیلیاردی به بورس و خرید سهام صادرات محور

پس از اعلام رئیس بانک مرکزی مبنی بر آزادسازی 160 هزار میلیارد تومان سپرده ویژه مردم، کارشناسان بازار سرمایه پیشنهاد کردند این دسته از سپرده‌گذاران بهتر است در بورس سرمایه‌گذاری کنند. ‏

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه شهروند در گزارشی اعلام کرد پس از اعلام عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی مبنی بر آزادسازی 160 هزار میلیارد تومان سپرده ویژه مردم، کارشناسان بازار سرمایه پیشنهاد کردند این دسته از سپرده‌گذاران بهتر است در بازار طلا، ارز، مسکن و خودرو ، ریسک نکنند و پول‌ها را به بورس ببرند و در شرکت‌های صادرات ‏محور سرمایه‌گذاری کنند.

در این رابطه هادی حق‌شناس کارشناس بازار پول و سرمایه گفت: 160 هزار‌میلیارد تومان یک ‏باره آزاد نمی‌شود . زیرا کسانی که سرمایه را سپرده‌گذاری کرده‌اند به دنبال راهی برای سپرده‌گذاری مجدد هستند.

وی افزود: یقینا کسی که در بانک سپرده‌گذاری کرده، توانایی این ‏را نداشته که کار دیگری انجام دهد بنابراین جای نگرانی برای این موضوع وجود ندارد که نقدینگی در ‏بازار افزایش پیدا کند. این دست از مردم محافظه‌کار هستند زیرا جرأت ریسک‌پذیری در بازار را ‏ندارند به همین جهت از سرمایه‌گذاری در بازار پرهیز می‌کنند.

‏حق‌شناس ادامه داد: نباید از یاد برد ‏در سال جاری بیشترین میزان نوسان طلا و ارز را پیش رو داشته‌ایم. به‌عنوان مثال ملک نسبت به‌ سال ‏گذشته 90  درصد افزایش قیمت داشته است و دلار و طلا جهش‌های بلندی داشته‌اند و بیشتر از این ‏کشش افزایش قیمت ندارند. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است سهام شرکت‌هایی را خریداری کنند ‏که صادرات محور هستند تا از سودی بیشتر از 20 درصد بهره‌مند شوند.

میثم رادپور کارشناس بازار پول نیز گفت: سپرده‌گذاران زمانی سپرده گذاری کردند که بازار دلار و طلا نوسان نداشت و حالا هم این بازار‌ها به شدت پرخطر شده‌اند و هم ‏ارزش سرمایه این سرمایه‌گذاران نسبت به‌سال گذشته کمتر است و هرگونه ریسکی می‌تواند آن‌ها را ‏با افت بیشتر دارایی مواجه کند.

وی افزود: این نکته را نباید از یاد برد که ‏تبدیل شبه پول به پول بستگی به اطمینان خاطر سپرده‌گذار دارد و تا زمانی که این اطمینان وجود داشته ‏باشد، تبدیل به پول نمی‌شود. اما در صورتی که مردم تمایل دارند سپرده را در جای دیگری سرمایه‌‏گذاری کنند، بهترین پیشنهاد بورس است. چرا که سرمایه‌گذاری در بورس آن هم در بازه زمانی ‏طولانی‌مدت بهتر از خرید دلار و طلا است چرا که این‌ها در دوره نوسان به سر می‌برند و ضرر و ‏زیان آن‌ها مشخص نیست برای همین نمی‌توانند عملکرد بهتری نسبت به بورس داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ