کد خبر: ۱۲۰۵۲۷
۱۳:۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

افزایش 33 درصدی فروش فیلم‌های سینمای ایران در سال جاری

افزایش 33 درصدی فروش فیلم‌های سینمای ایران در سال جاری

جمع فروش فیلم‌های سینمای ایران در سال جاری به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، روند افزایش فروش سینمای ایران در سال‌های اخیر، بازار سینما را با اتفاق‌هایی تازه روبه‌رو کرده. اتفاقات خوب و همزمان اتفاقات بد. از اتفاق‌های خوب می‌توان به شفاف شدن فروش و شیشه‌ای شدن دخل سینمای ایران اشاره کرد که با رونمایی از سامانه یکپارچه فروش بلیت در روزهای اخیر، آخرین مراحل اجرایی شدن را طی کرد و در دسترس عموم قرار گرفت. نکته مثبت دیگر افزایش سرگروه‌های سینمایی از پنج به هفت سرگروه و افزایش تنوع در بازار سینما بود.

در مقابل این رخدادها افزایش ورود پول‌های غیرقانونی به سینما، افزایش غیرمنتظره برخی دستمزدها و گلایه‌های فیلمسازان از نامتناسب بودن درآمد عوامل فیلم‌ها و غیره از مهم‌ترین اتفاق‌های تلخ سینما در سال جاری بود که حاشیه‌ها و تنش‌های بسیاری را ایجاد کرد. آخرین خبر خوب سینما در سال 97، فروش فوق‌العاده فیلم‌ها بود. در سال جاری 79 فیلم سینمایی اکران شدند و در مجموع به‌طور دقیق 239 میلیارد و 769 میلیون و 340 هزار تومان برای سینمای ایران عایدی به همراه داشتند.

فروردین سال 96 فروش سینماها حدود 27 میلیارد تومان بود در حالی‌که در سال جاری این رقم به 42 میلیارد تومان رسید. در اسفندماه که البته هنوز به نیمه نرسیده، تاکنون پنج میلیارد تومان برای سینما عایدی داشته که در مقایسه با 25 روز از اسفند سال 96 حدود یک میلیارد تومان کاهش داشته است. در مقایسه آماری بین این دو سال میزان فروش در سال 97 در نیمی از سال تقریبا دو برابر زمان مشابه‌ بود. با این حال در نیمی از سال مانند ماه‌های خرداد، شهریور، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند میزان فروش برابر یا با فاصله کمی از هم بوده‌اند.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ