کد خبر: ۱۲۰۶۱۷
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

ایرادات بودجه ۹۸ به مجلس ارسال شد
سخنگوی شورای نگهبان:

ایرادات بودجه ۹۸ به مجلس ارسال شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایرادات لایحه بودجه ۹۸ به صورت غیررسمی به کمیسیون تلفیق ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی ضمن اشاره به ایرادات شورا به لایحه بودجه ۹۸ گفت: هفته گذشته از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در چند نوبت اعضای شورای نگهبان لایحه بودجه را بررسی کردند.

وی افزود: در بند الف تبصره‌ دو، تفاوت‌هایی با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه وجود داشت و مغایر بند ۱۰ اصل ۱۱۰ قانون اساسی بود. برخی ایرادات شکلی به عبارت‌های غیرفارسی در لایحه بودجه نیز به صورت یکجا گرفته شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین بند الحاقی دو لایحه بودجه در مورد منابع صندوق توسعه ملی مغایر اصل ۵۷ قانون اساسی شناخته شد زیرا طبق قانون، استفاده از منابع صندوق نیازمند اجازه مقام رهبری است.در بندی راجع به بخشودگی برخی وام گیرندگان از جریمه‌های بانک‌ها در خصوص افراد غیرمعذور مغایرت با اصل ۳ قانون اساسی و تبعیض ناروا تشخیص داده شد.

کدخدایی افزود: با عنایت به اینکه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت هم ایراداتی را به مصوبه بودجه داشتند این ایرادات عیناً به مجلس ارسال شد. تذکراتی هم وجود داشت که مثل همیشه به مجلس ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون تلفیق در حال بررسی ایرادات است البته این ایرادات به صورت غیر رسمی به کمیسیون تلفیق ارسال شده است. سعی می‌کنیم امروز تا پایان وقت، نظر رسمی شورای نگهبان به مجلس ارائه شود. در خصوص بخش مربوط به حقوق‌ها از سوی این شورا ایرادی وجود نداشت، تنها ایرادی که دولت از لحاظ فنی به این موضوع داشت این بود که افزایش مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی برای افزایش پاداش و پایان خدمت بازنشسته‌ها اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ