کد خبر: ۱۲۰۸۵۳
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴

اثر دو عامل بر بیشترین رکورد قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

اثر دو عامل بر بیشترین رکورد قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

قیمت نفت برنت تحت تاثیر ادامه کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بیشترین رکورد در سال ۲۰۱۹ صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت در معاملات بازار آسیا به ۶۷.۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد که بیشترین قیمت از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بود. قیمت نفت برنت آخرین بار با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته به ۶۷.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت روز گذشته به ۵۸.۳۸ دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به بیشترین سطح قیمت از نوامبر گذشته تاکنون به‌شمار می‌رود.

معامله‌گران گفتند: افت غیرمنتظره سطح ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور نیز از افزایش قیمت‌ها پشیتبانی کرد.

بنجامین لو تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز گفت: محدود شدن ذخایر جهانی تحت تأثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، حمایت بیشتری از رشد قیمت‌های نفت فراهم کرده است.

یک منبع نفتی گفت: در بحبوحه اوضاع آشفته ونزوئلا دو مخزن نگهداری نفت در شرق این کشور منفجر شد.

ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۴۹.۰۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۲.۷ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. تولید نفت آمریکا نیز به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ