کد خبر: ۱۲۱۵۸۶
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱/۲۱

۴ عامل موثر دردومین پرواز بلند شاخص و ثبت ارقام جدید/ تنها 21 سهم منفی
با ۳۵۵۳ واحد رخ داد:

۴ عامل موثر دردومین پرواز بلند شاخص و ثبت ارقام جدید/ تنها 21 سهم منفی

سومین هفته تمام کاری بورس با تاثیر پذیری از حداقل ۴ عامل به پرواز شاخص بورس برای دومین بار در سال جاری منتج شد تا با صعود ۳۵۵۳ واحدی آماده ورود به قله جدید و ۱۹۴ هزار تایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معاملات امروز بازار سهام و با پایان یافتن سومین هفته کاری از اولین ماه سال با رشد ادامه دار شاخص بورس و جهش 3553 واحدی همراه شد تا این متغیر مهم ، آماده ورود به قله جدید و ۱۹۴ هزار تایی شود.

تداوم این رشد و تشکیل صفوف طولانی خرید برای طیف گسترده‌ای از نمادها از ابتدای سال جاری و در فصل بهار، ضمن ایجاد نشاط و تحرک در فعالان بازار سرمایه، تزریق پول های جدید به بازار را به ارمغان آورده و انتظار اکثر فعالان این است که این روند در هفته های آینده هم تکرار شود.

در معاملات امروز بورس ، رونق بازار سهام تا به حدی بود که تنها 21 سهم از 291 سهم بورسی از جمله بانک کارآفرین، تامین سرمایه امید، به پرداخت ملت،  ایران ترانسفو، فرآوری‌ مواد معدنی‌ ایران‌، مدیریت صنعت شوینده و ... منفی بودند.

بر اساس این گزارش، در این میان بیشترین تاثیر شاخص ناشی از رشد قیمت سهام و اثر 591 تا 104 واحدی شرکت هایی چون فولاد مبارکه ، ملی مس ، فولاد خوزستان، مخابرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و تاپیکو بود که از جمله شرکت های بزرگ و ارز آور هستند.

همچنین با اتمام زمان معاملات به رغم فشار عرضه از جانب حقوقی ها، ارقام جدیدی برای بازار سرمایه به ثبت رسید و حجم معاملات با جابجایی 1.27 هزار میلیارد تومانی بیش از 4.5 میلیارد سهم همراه شد و ارزش روز بازار سهام هم از 741.6 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بررسی ها نشان می دهند افزایش قیمت محصولات فلزی در بورس کالا در کنار زمزمه هایی از حذف نرخ دلار 4200 تومانی، رشد قیمت های جهانی، تاکید وزیر صنعت بر واگذاری اموال و زیرمجموعه های خودروسازان طی سال جاری و ... را می توان از دلایل رشد شاخص دانست .

به این ترتیب، شاخص بورس در سال جاری، دومین پرواز خود را پس از 10 فروردین (صعود 3815 واحدی ) به ثبت رساند تا به نوعی جبران عقب ماندگی سال گذشته به حساب آید اما با فشار عرضه از جانب حقوقی ها، انتظار بازگشت نصفه و نیمه بازار وجود دارد مگر اینکه اخبار بهتری در این یکی دو روزه اعلام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ