کد خبر: ۱۲۲۶۹۹
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱/۲۵

تحریم ایران بسیاری از شرکت های کره جنوبی را ورشکسته کرد
رئیس اتاق مشترک:

تحریم ایران بسیاری از شرکت های کره جنوبی را ورشکسته کرد

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: بسیاری از شرکت‌های متوسط و کوچک کره جنوبی پس از تحریم ایران ، ورشکسته شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین تنهایی با اشاره به کاهش 70درصدی تجارت ایران و کره جنوبی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا به تسنیم گفت: فعالیت شرکت‌های کره جنوبی به‌شکل و شیوه‌ای است که کاملاً مستقل هستند و دولت نمی‌تواند فشاری بابت فعالیت و روابط آن‌ها با شرکت‌ها و کشورهای دیگر وارد کند ولی شرکت‌های بزرگ کره جنوبی که عمدتاً در زمینه خودروسازی، پتروشیمی و لوازم خانگی فعالیت دارند با توجه به حجم روابط با آمریکا پس از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، مجبور به کاهش روابط تجاری‌ با ایران شدند.

وی با تأکید بر اینکه کاهش روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران علی‌رغم میل و اراده آن‌ها است افزود: حجم روابط برخی از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی با آمریکا به‌اندازه‌ای است که 25 درصد تجارت آن‌ها با سایر کشورهای دنیا را شامل می‌شود و این در حالی است که روابط تجاری آن‌ها با ایران تنها یک درصد از حجم تجارت آن‌ها را تشکیل می‌دهد. این یعنی حجم تجارت آن‌ها با آمریکا، 25 برابر حجم تجارت این شرکت‌ها با ایران است ولی با وجود این و با توجه به تمایل بسیار شرکت‌های کره‌ای برای ادامه فعالیت تجاری‌ با ایران، حجم تجارت شرکت‌های این کشور پس از تحریم‌های آمریکا به‌میزان 70 درصد کاهش یافت.

این مقام مسئول توضیح داد: پس از تحریم، شرکت‌های بزرگ این کشور مجبور شدند با ملاحظه بسیار زیادی به روابط تجاری با ایران نگاه کنند و از سوی دیگر 2 بانک بزرگ ووری بانک و اینداستریال بانک کره ، مشکلاتی برای ادامه فعالیت با ایران داشتند. شرکت‌های حمل‌ونقل و کشتیرانی بزرگ نیز حاضر به ادامه روابط با ایران نبودند و بیمه کشتیرانی برای بارگیری به‌مقصد ایران نیز دچار مشکلات تحریمی بود.

تنهایی ادامه داد: همه این مشکلات باعث شد تا به‌دنبال کاهش روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی، بسیاری از شرکت‌های موسوم به SME یا شرکت‌های متوسط و کوچکی که با ایران روابط داشتند دچار ورشکستگی شوند.

وی گفت: 20 تا 25 درصد از کاهش روابط تجاری این دو کشور مربوط به کاهش صادرات لوازم خانگی دو شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی کره‌ای به ایران است و  در پایان با اشاره به مذاکرات انجام‌شده ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر این مشکلات حل‌و‌فصل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ