کد خبر: ۱۲۲۷۷۰
۱۴:۵ - ۱۳۹۸/۱/۲۶

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به افزایش قیمت نفت

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به افزایش قیمت نفت

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: قیمت بیشتر از ۷۰ دلار نفت به تقاضای جهانی برای این محصول لطمه زده و ممکن است در نتیجه آن تقاضا در سال جاری کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده رشد کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فاتح بیرول به پلاتس گفت: افزایش اخیر قیمت نفت به بیش از ۷۰ دلار بر تقاضا تأثیر گذاشته است. به خصوص که در کشورهایی مانند چین، آمریکا و هند به عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت جهان رخ داده است.

وی افزود: با افزایش قیمت‌ها، رشد تقاضا برای نفت در آمریکا نیز ممکن است مانند سال ۲۰۱۸ قوی نباشد. خطر تأثیر افزایش قیمت روی تقاضا با نشانه‌های فراوانی از رشد کند اقتصاد جهانی ممکن است تشدید شود. البته خطرهای عرضه ناشی از ابهامات سیاسی در کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران، لیبی و الجزایر نگران‌کننده‌تر است.

براساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت، رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد ۱.۴ میلیون بشکه در روز تقاضا وجود داشته باشد.

بخش پژوهش و تحقیقات اوپک از آژانس بین‌المللی انرژی هم بدگمان‌تر بوده و هفته گذشته نسبت به کندی رشد تقاضا هشدار داد و برآورد از رشد تقاضا برای نفت جهانی در سال میلادی جاری را به دلیل فعالیت اقتصادی کندتر، ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و ۱.۲۱ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ