کد خبر: ۱۲۲۸۲۱
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

طرح جدید مقابله با حوادث غیرمترقبه از طریق فیش‌ آب ، برق و گاز
عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

طرح جدید مقابله با حوادث غیرمترقبه از طریق فیش‌ آب ، برق و گاز

نماینده مجلس از تهیه طرحی خبر داد که سالیانه مبلغی به فیش‌های آب، برق و گاز اضافه شده تا هنگام بروز حوادث غیرمترقبه هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا منصوری از طرح جدیدی که نمایندگان مجلس برای تامین خسارت حوادث غیرمترقبه در دست تهیه دارند خبر داد و به ایلنا گفت: در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم که سالیانه مبلغ 10 هزار تومان روی فیش آب و برق یا گاز مردم کشیده شود و البته یکباره نخواهد بود بلکه ماهیانه کمتر از هزار تومان دریافت و برای روزهای مبادا پس‌انداز می‌شود.

وی با اعلام اینکه حدود 10 میلیون جمعیت کشور درگیر سیل هستند و خسارت دیده‌اند، گفت: اگر این طرح تصویب شود، در مواقع ضرورت مانند سیل و زلزله تمامی 80 میلیون جمعیت کشور درگیر این قبیل حوادث خواهند شد و در پرداخت خسارت سهیم خواهند بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون سیل زمین‌های کشاورزی را همراه با محصولات شسته و کارخانه‌ها را ویران کرده، گفت: باید به فکر چاره باشیم. در شرایط کنونی بیمه بیکاری برای کارگران و کشاورزانی که همه دارایی خود را از دست داده‌اند، بهترین گزینه است.

منصوری تعداد خانه‌های آسیب‌دیده را 30 میلیون باب پیش‌بینی کرد و گفت: در این صورت می‌توان سالیانه 300 میلیارد تومان برای حوادث غیرمترقبه پس‌انداز کرد که البته بستگی به تصمیم نمایندگان در صحن علنی مجلس دارد. اگر گمان کنیم این عدد برای کشور حادثه‌خیزی همچون ایران که دایم در معرض سیل و زلزله است، ناچیز است عدد را تغییر می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه شاید در مدت 10 سال هیچ حادثه‌ای پیش نیاید، گفت: البته باید این مبالغ در صندوقی به همین منظور ذخیره والبته به جریان بیفتد تا ارزش خود را از دست ندهد و مهمتر اینکه باید در دسترس باشد تا به محض بروز بحران بتوان بابت خرید نیازهای مردم آسیب‌دیده هزینه کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ