کد خبر: ۱۲۵۰۰
۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۳/۵

توضیحات
در گفت وگوی تفصیلی با بورس پرس انجام شد:

توضیحات "رمضان" درباره "قاسم"/تکذیب شدید ادعاها

فرهاد رمضان مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان درباره حاشیه های مجمع قاسم ایران توضیحاتی ارایه کرد و ضمن اعلام یک خبر و موضوع افزایش سرمایه، ادعاهای سهامداران را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین مجمع سالانه شرکت قاسم ایران بعد از حضور سال گذشته در فرابورس، روز یکشنبه سوم خرداد برگزار شد اما به دلیل اعتراض های شدید و مکرر برخی سهامداران به نوسان قیمتی و مواضع اعلامی مدیران و زیان های وارده، این مجمع با حاشیه هایی همراه بود.

با این همه به رغم وقوع مسائلی ناخوشایند، صورت های مالی اسفند 93 تصویب و مقرر شد به ازای هر سهم 14 تومان سود از 30 مهر پرداخت شود اما سهامداران متضرر خواهان انعکاس رویدادهای مجمع در رسانه ها از جمله بورس پرس بودند ولی به دلیل لزوم رعایت انصاف و اخلاق حرفه ایی و دریافت پاسخ های مسئولان، مسائل مجمع قاسم ایران و گذشته آن همراه با توضیحات مسئول اصلی این شرکت یعنی فرهاد رمضان منعکس می شود.

نگاهی کوتاه به روند قیمتی سهام و حواشی مجمع "قاسم"

براساس این گزارش، شرکت قاسم ایران 21 آبان سال گذشته با کشف قیمت 1000 تومانی هر سهم وارد فرابورس شد و با رشد قیمت به بیش از 2000 تومانی در 12 آذر 93 هم نزدیک شد ولی از آن تاریخ تا قبل از مجمع با ریزش مداوم قیمت تا 835 تومان مواجه شد. در این میان این شرکت 36 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را  911 ریال پیش بینی کرد و در دو مرحله این سود را به 738 و 757ریال کاهش داد. در آخرین گزارش اعلامی هم "قاسم" برای سال گذشته سود هر سهم را با 7 درصد کاهش دیگر به 706 ریال رساند.

با این اوصاف برخی سهامداران اقدام به خرید سهام این شرکت در قیمت های بیش از 1500 تومانی کرده بودند و با تکیه بر برخی عوامل منتظر ادامه رشد قیمت آن به بیش از 2 هزار تومان بودند که در عمل چنین نشد.

بر همین اساس در مجمع سالانه "قاسم" مسائلی چون دلیل غیبت فرهاد رمضان و مصاحبه های وی با رسانه ها و طرح مواردی چون اعلام جبران کاهش  سود شرکت در یک روز یا یک هفته ، ادعای فروش سهام توسط "غصینو" با میانگین قیمت 1300 تومانی و خرید 900 تومانی، اعلام قیمت 2500 تومانی هر سهم قبل از مجمع توسط مسئولان، نظر مشکوک حسابرس در تعدیل سود، اصرار برخی سهامداران به تنفس کشیده شدن مجمع، لزوم عذرخواهی مسئولان از سهامداران به دلیل زیان های وارده، درگیری برخی سهامداران با هم، عدم اجازه سهامداران به مسئولان در برگزاری روال عادی مجمع و... موجب بروز حاشیه هایی در اولین مجمع قاسم شدند.

 
توضیحات "رمضان" درباره "قاسم" و مجمع 
 
در این رابطه ، فرهاد رمضان در گفت و گوی تفصیلی با بورس پرس به حواشی مجمع و موارد مطرح شده سهامداران پاسخ داد. مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان پیش از بیان توضیحات اصلی به نکاتی در مورد استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و بروز شایعات و تبدیل این موضوع به دغدغه مسئولان اشاره کرد.
 
دلیل غیبت رمضان در مجمع
 
وی در مورد علت غیبت در مجمع سالانه قاسم ایران و حاضر نشدن در برابر سهامداران برای ارایه توضیحات، گفت: علاوه بر مشغله کاری و لزوم حضور در چند جلسه روز یکشنبه ، امور جاری شرکت ها بر اساس تقسیم کار انجام می شود. از سوی دیگر شرکت صنعتی مینو با 90 درصد، مالک اصلی قاسم است و هلدینگ خودکفایی آزادگان لایه دوم سهامداری قاسم را تشکیل می دهد . همچنین هیات رئیسه مجمع دارای اشراف و اطلاعات کافی بود و نیازی به حضور من در مجمع نبود.   
 
مجمع جای محکمه نیست/ نقش افراد معلوم الحال و خاص در به حاشیه کشیده شدن مجمع
 
وی ادامه داد: مجمع جای محکمه نیست بلکه محلی برای انجام دستورات جلسه و ارایه گزارش هیات مدیره و بازرس و پرسش و پاسخ و ابهام زادیی است اما برخی افراد معلوم الحال و خاص نگذاشتند مجمع قاسم طبق قانون تجارت برگزار و روال عادی را طی کند.این موضوع علاوه بر ضایع شدن حق سهامداران، باعث شد تا بهترین فرصت برای ارایه اطلاعات و دفاع هیات مدیره از عملکرد و پاسخ به ابهامات از بین برود. این اقدام عده ایی از سهامداران در مجمع، خلاف بوده و به رغم تاکیدهای مکرر نماینده سازمان بورس، هیات رئیسه و حسابرس و بازرس، افرادی خاص که منافع اقتصادی دارند، حاشیه هایی را ایجاد کردند. اما با دقت نظر نماینده سازمان بورس و رئیس مجمع ، دستورات جلسه انجام شد.
 
"قاسم" موتور درآمد 
 
رمضان درباره وضعیت شرکت قاسم ایران و اعادی برخی بر عدم حمایت سهامداران حقیقی آن تاکید کرد: همواره به وضعیت شرکت دقت نظر داشته و به آن حساس بوده و هستیم. چون قاسم موتور درآمدی ما بوده و شریان اصلی تزریق نقدینگی به عهده دارد. بنابراین همه باید برای زنده ماندن آن تلاش کنیم. این شرکت دارای مدیرعامل باهوشی است که سال گذشته اقدامات مناسبی را انجام داد که برخی اعلام شد و برخی دیگر در اینده اعلام می شود. با این حال موضوع کاهش درآمد و تعدیل منفی سود مورد قبول بوده که باید اصلاح شود.
 
سئوال پرسیدن ، حق سهامداران است اما...
 
این مقام مسئول ادامه داد: سئوال پرسیدن ، حق سهامداران است اما با رعایت اخلاق حرفه ایی ، صداقت، نقد پذیری و برخورداری از آموزش حرفه ایی.
در این میان به نظر می رسد به دلیل وضعیت چندماه اخیر بازار سهام ، آستانه تحمل برخی پایین آمده و یا اینکه عده ای تجربه کافی در شرایط سخت بازار را نداشته اند. با این حال حمایت و هدایت سهامدار عمده از این شرکت ادامه دارد و آن را رها نخواهیم کرد. از سوی دیگر در حالی شرکتی با سابقه 50 ساله قاسم ایران هرگز اقدام به خود تخریبی نمی کند که  عملکرد مدیران شرکت و مدیران شعب بهترین حامی بشمار می رود.
 
تکذیب شدید فروش سهام توسط " غصینو"
 
رمضان در واکنش به طرح ادعای سهامداران مبنی بر فروش سهام قاسم ایران توسط صنعتی مینو با میانگین قیمتی 1300 تومانی و خرید 900 تومانی ، تاکید کرد: چنین ادعایی را به شدت تکذیب می کنم. چون از زمان عرضه اولیه، یک سهم "قاسم" را حتی هنگام تشکیل صف خرید نفروختیم و اطلاعات آن موجود است. ما در روزها و هفته های قبل از برگزاری مجمع، همواره اقدام به خرید کردیم اما فشار فروش رو به افزایش بود و معلوم نبود از روی برنامه دستکاری برخی برای پایین کشیدن سهم و سهام بازی بود یا موضوع دیگر که نمی دانم.
 
یک تکذیبه دیگر و دلیل ریزش بیش از 60 درصدی قیمت سهام 
 
وی در برابر این نکته که برخی سهامداران اعلام قیمت های بیش از دو هزار تومانی و در پیش رو بودن اخبار مثبت و عدم تحقق قول ها و وعده های اعلامی در مصاحبه ها را در ریزش 60 درصدی قیمت سهام قاسم دخیل دانسته اند ، تاکید کرد: اول اینکه نه من و نه هیچ مدیر و مسئول دیگری هیچ جا نگفته ایم که سهام قاسم چند می ارزد؟ چون کاری غیر حرفه ایی است. ارزش گذاری ها متفاوت بوده و قیمت سهام هم بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود. بنابراین این ادعا را هم قویا" تکذیب می کنم.
 
رمضان درباره علت ریزش قیمت سهام قاسم هم توضیح داد: همواره حمایت های خود از این شرکت و سایر زیرمجموعه ها را عملی کرده ایم اما شرایط چند ماه اخیر بازار سهام مساعد نبود و شرکت قاسم هم از این وضعیت مستثنی نیست. از سوی دیگر بازار سهام با بی اعتمادی فعالان به آینده و خروج سرمایه مواجه شده بود.
 
عذرخواهی از سهامداران ؟ 
 
وی به دیگر مورد مطرح شده سهامداران در مجمع مبنی بر لزوم عذرخواهی به دلیل زیان های وارده،  واکنش نشان داد و گفت: زمانی باید عذرخواهی کرد که شرکت زیان شده باشد اما وقتی عملیات شرکت چند برابر شده و رویدادهای مثبتی رخ داده و تکرار هم خواهد شد، چه عذرخواهی باید کرد؟
 
بیگانه با ادبیات سهام بازی 
 
وی با بیان اینکه برخی سهامداران کم لطفی می کنند ، به بورس پرس گفت: به شخصه هیچ گاه ادبیات سهام بازی را یاد نگرفته و اعتقادی هم به نوسان گیری و دلال بازی ندارم. در عوض معتقدم اگر تحلیل بنیادی شرکتی مناسب بود ، باید صبوری کرد. از سوی دیگر هنوز حضور قاسم در بازار سهام 5-6 ماه بوده و به یکسال هم نرسیده است. به همین دلیل به جای داشتن نگاه احساسی ، باید نگاهی سهامداری، منطقی و حرفه ایی داشت.
 
یک خبر مثبت از قاسم و موضوع افزایش سرمایه
 
مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان در بخش پایانی این گفت و گوی تفصیلی به سربلند بودن شرکت قاسم ایران و ارایه صورت های مالی شفاف آن تاکید کرد و گفت: متاسفانه تلاش عده ایی در حاشیه دار کردن مجمع ، باعث شد تا خبر مثبتی چون افتتاح انبار بزرگ شرکت در اصفهان اعلام نشود.
 
رمضان درباره عدم تحقق قول افزایش سرمایه 14 میلیارد تومانی قاسم از محل سود انباشته هم به بورس پرس توضیح داد: این موضوع در هیات مدیره شرکت به تصویب رسیده و اما پیگیری های آن به عهده مدیران عامل و مالی است. موضوع نهایی شدن این تصمیم به مدیران شرکت تکلیف و خواسته شده تا آن را در اولین فرصت نهایی کند. بنابراین درحالی افزایش سرمایه از سود انباشته از چند ماه مطرح شده و مدیران قاسم ایران باید پاسخ دهند که این موضوع در شرف انجام است. 
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۳/۵
15
1
پاسخ
نه تنها حاضر به عذرخواهی نشده بلکه همچنان به ...
عزیز من مگه تا الان حمایتی از سهم انجام دادید که میگید حمایتها ادامه خواهد داشت !؟ اگه سهامدارها تو مجمع شلوغ میکردن دلیل عدم حضور شما ، عدم پاسخگویی مناسب از جانب هیات رئیسه و حتی ادبیات ... نماینده سهامدار عمده در قبال حاضرین بود . با مردم بد کردید و روزی نتیجه اش رو خواهید دید .
امام حسین (ع): بترس‌ از ستم‌ كردن‌ بر كسی‌ كه‌ به‌ جز خدا ياوری‌ ندارد.

پاسخ:
» تحلیلگر فرابورس | ساعت ۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۳/۵
14
1
پاسخ
سلام/روزعرضه اولیه مدیر قاسم نامه زد رو کدال که پیش بینی رو کامل پوشش میدن و باعث شد تو عرضه اولیه کارگزاران کشف قیمت گول بخورن و سهام 400 تومنی رو 1000 تومن کشف قیمت کنن/افت قاسم دستکاری و ... نیست/پخش البرز با سود 90 تومنی داره 300 معامله میشه و قاسم با سود 90 تومنی که تحقق نخواهد داد داره 800 معامله میشه ! باعث زیان 20 هزار سهامداره .....



پاسخ:
» سهامدار | ساعت ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۳/۵
8
1
پاسخ
معلوم الحال.؟؟؟
اینجا افراد معلوم الحال کسانی هستن که پای تلفن به سهامداران قیمت دادن و اومدن 900 تا 800 تومن سهام همونارو خریدن. خدارو شکر همین بالا لینک همه اخبار قبلی قاسم و صحبتها هست. متاسفانه بیشتر از آقای رمضان دفاع شده تا از سهامدار....

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۳/۵
7
1
پاسخ
اتفاقات مجمع قاسم نتیجه طبیعی روند خبرها و گزارشات این سهم بود. اگر ایشون همین صحبت ها رو با همین قاطعیت در حضور سهامداران مطرح می کرد نه از پشت پرده پذیرش آن بسیار ساده تر بود. رییس مجمع در حین جلسه و بعد از آن سهامداران رو به این آقا رجوع میداد. وقتی از حسابرس شرکت در مورد گزارش های شرکت سوال میشد بعضا پاسخ این بود که حضور ذهن ندارم! ...
حرف ها ، ادعاها، تکذیب ها و استنادات از این دست و سر نیزه بردن قانون از سوی افراد با شهرت معلوم الحال واکنشی جز لبخند تلخ به واقعیت تاسف بار برخی مدیران نمی طلبد.
» سهامدار | ساعت ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۳/۵
7
1
پاسخ
یک بار جستی دو بار جستی ......
ماه پشت ابر نمیمونه. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره...

پاسخ:
» محمد | ساعت ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۳/۵
7
1
پاسخ
خدا ازشون نگذره سهمو با حرفای دروغ و وعده های الکی به ما 1400 فروختن هیچ کس هم جوابگو نیست
» متضرر | ساعت ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۳/۵
7
1
پاسخ
اقای رمضان مدیریت اشتباه شما سرمایه مارو سوزوند من تو یک هفته 3 میلیون ضرر کردم
» شاهین | ساعت ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۳/۵
2
1
پاسخ
..................

خیلی مردی!!!!!!!!!!!!!!!!!1

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۳/۵
3
1
پاسخ
امام حسین (ع): بترس‌ از ستم‌ كردن‌ بر كسی‌ كه‌ به‌ جز خدا ياوری‌ ندارد.


واگذارت میکنیم به خدا

14000سهم خریدم 1030. الان داره 760 معامله میشه

از گوشت سگ بهت حرام تر باشه...

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ