کد خبر: ۱۲۵۷۵۱
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

اقتصاد جهان در آستانه شوک بزرگ ناشی از تنش آمریکا و چین

اقتصاد جهان در آستانه شوک بزرگ ناشی از تنش آمریکا و چین

یک تحلیل گر فرانسوی پیامدهای تصمیم تازۀ ترامپ دربارۀ چینی ها را بررسی و اعلام کرد اقتصاد جهان در آستانه شوک بزرگ قرار دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سباستین فالتی در روزنامۀ فرانسوی فیگارو درباره پیامدهای تصمیم تازۀ ترامپ دربارۀ افزایش تعرفه واردات محصولات چینی از 15 به 25 درصد و برای 200 میلیارد دلار کالا اعلام کرد: ترامپ بالاخره تهدیدها را عملی کرد. با این حال مذاکرات در واشنگتن همچنان ادامه دارد.

لیو هی به رغم همه توئیت‌های تند ترامپ به سوی واشنگتن راهی شد و این درحالی است که آتش بس دو اقتصاد اول جهان به مویی بند بوده و اقتصاد جهان در آستانه شوک بزرگ قرار دارد. مذاکره کننده چینی و مشاور باوفای شی جینگ پینگ مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. متعاقب تصمیم ترامپ بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، افزایش ۲۵ درصدی تعرفه قرار داده شد.

ترامپ با استقبال و خرسندی از تصمیم تازه ای که گرفته گفت: این سیاست در مقایسه با یک توافق سنتی و حتی استثنایی ثروت زیادی را عاید آمریکا خواهد کرد. با این حال مذاکرات دوستانه ای میان دو کشور در جریان است و هیچ عجله ای برای توافق میان دو ابرقدرت اقتصادی جهان در کار نیست.

ترامپ از سویی به چینی ها هشدار داد و آشکارا گفت: دولت اوباما و جو بایدن نیستیم که چینی ها را پروار کنند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ