کد خبر: ۱۲۵۸۲۴
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۲

مواضع جدید پمپئو درباره امکان مذاکره و جنگ با ایران و تحرکات نظامی جدید

مواضع جدید پمپئو درباره امکان مذاکره و جنگ با ایران و تحرکات نظامی جدید

وزیرامور خارجه آمریکا درباره امکان مذاکره و جنگ با ایران و اعزام ناوهای هواپیمابر به خلیج فارس توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مایک پمپئو، ایران را تهدید فعال علیه منافع آمریکا خواند و به سی‌ان‌بی‌سی گفت: کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند.

وی افزود: متوجه تهدیدهای افزایش یافته از جانب ایران است و دولت ترامپ در حال تقویت توان برای پاسخ به  هر گونه اقدام متجاوزانه توسط ایران است. به همین دلیل یک ناوهواپیمابر و ادوات جنگی دیگر به منطقه اعزام کرد.

این مقام مسئول گفت: کارهای درست را با تمام توان برای افزایش موقعیت امنیتی آمریکا انجام داده‌ایم، اما همچنین می‌خواهیم مطمئن شویم که نیروهای بازدارنده‌ای داریم که اگر ایران تصمیم بگیرد به سراغ یکی از منافع آمریکا در عراق، افغانستان، یمن یا هر جای دیگری در خاورمیانه بیاید، آماده خواهیم بود تا به گونه‌ای مناسب به آن‌ها پاسخ دهیم.

پمپئو ادامه داد: بر خلاف حضور نظامی گسترده‌تر در منطقه به دنبال جنگ نیستیم و  گرفتار یک جنگ نیز نخواهیم شد و نمی‌خواهیم در محاسبات‌ دچار اشتباه شویم. هدف جنگ نیست، مشکل تغییر در رفتار ایران است.

وی هدف آمریکا از حضور نظامی گسترده‌تر در منطقه را توضیح داد و گفت: نیروهایی مستقر شده قبلاً در منطقه بوده‌اند. گاهی ناوهای هواپیمابر به خلیج فارس می‌فرستیم. اما ترامپ می‌خواست مطمئن باشد اگر چیزی رخ دهد، آماده خواهیم بود تا به گونه‌ای مناسب پاسخ دهیم.

وی مدعی شد گزینه‌هایی دیپلماتیک آماده دارد تا ترامپ در صورتی که ایرانی‌ها تصمیم بدی بگیرند انتخاب‌هایی داشته باشد ولی درباره این موضوع توضیحات زیادی ارائه نکرد که آمریکا در موقعیت مجادله با ایران چه مسیری را پیش می گیرد.

پمپئو در این باره توضیح داد: حمله به منافع آمریکایی توسط نیروهایی که از سوی ایران هدایت می‌شوند، چه نیروهای رسمی ایران باشند و چه نهادی که تحت کنترل ایرانی‌ها باشد  آن عده نظامی را مسئول خواهیم دانست. ترامپ در باره این مسئله به وضوح گفته است که پاسخ مناسبی خواهیم داد.

وی برای توجیه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نادیده گرفتن تأثیر آن بر مردم عادی، گفت: رک و پوست کنده آن که تحریم‌ها معطوف به حکومت ایران است تا رفتار را تغییر دهند. حکومت ایران متوجه هزینه‌ای هست که اعمال می‌شود.

پمپئو درباره امکان مذاکره میان آمریکا و ایران و با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه امیدوار است روزی ایران با وی تماس بگیرد و باهم مذاکره کنند گفت: از آن تماس استقبال خواهیم کرد. البته که خواستار حل‌ و فصلی دیپلماتیک درباره تمام این درگیری‌هایی هستیم .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ