کد خبر: ۱۲۵۸۷۲
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

موگرینی: تا جایی که بتوانیم به حمایت از برجام ادامه می دهیم

موگرینی: تا جایی که بتوانیم به حمایت از برجام ادامه می دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در نشست امروز درباره بهترین نحوه ادامه حمایت از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران بحث کرده و تا جایی که بتوانیم با تمام ابزارها و اراده سیاسی به حمایت ادامه می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، فدریکا موگرینی در تازه‌ترین اظهارات قبل از شرکت در نشست بروکسل درباره برجام گفت: شخصا از تحولات اخیر بسیار نگران هستم. تحولات را بررسی می‌کنیم و به طور کامل به اجرای برجام متعهد هستیم.

وی افزود: شب گذشته اعلام شد مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قصد دارد برنامه سفر را تغییر دهد و در بروکسل هم توقفی داشته باشد.باید ببینم آیا می‌توانیم دیداری داشته باشیم.همواره از حضور وی استقبال می‌کنیم، اما فعلا برنامه دقیقی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه، دیداری با وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان خواهم داشت تا درباره بهترین نحوه ادامه حمایت از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران بحث کنیم.این توافق همچنان یکی از ستون‌های کلیدی امنیت در منطقه است و عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه جهان و منطقه بوده و هست.

موگرینی گفت: تا جایی که بتوانیم با تمام ابزارها و اراده سیاسی به حمایت از آن ادامه می‌دهیم، این موضوع هم برای واشنگتن و هم تهران کاملا روشن است.بر همین مبنا، با ایران بحث‌هایی هم درباره تحولات منطقه می‌کنیم که در برخی از این موضوعات اختلاف نظرها و شکاف‌های بسیار جدی با هم داریم.
معتقدیم گفت‌وگو بهترین روش برای پرداختن به اختلافات است تا از تنش در منطقه‌ای که همین حالا نیز تنش‌آلود است، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ