کد خبر: ۱۲۵۸۹۸
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

برنامه بانک مرکزی برای تسهیل بیشتر در شیوه‌های رفع تعهد ارزی

برنامه بانک مرکزی برای تسهیل بیشتر در شیوه‌های رفع تعهد ارزی

یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: به زودی بانک مرکزی علاوه بر اینکه میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات را اعلام خواهد کرد، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا تسهیل بیشتری در شیوه‌های رفع تعهد ارزی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،یک مقام مسئول در نظام بانکی به مهر گفت: از اسفند سال گذشته روند بازگشت ارز حاصل از صادرات سرعت گرفت و آنگونه که آمار رسمی بانک مرکزی می‌گوید، بالغ بر ۷۰ درصد از ارز حاصل از صادرات بازگشته است.

وی افزود: با سازو کارهایی که بانک مرکزی برای صادرکنندگان برای تسهیل در بازگشت ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته به نظر می‌رسد صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته با رشد بیشتری مواجه شود و در قبال آن بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز سرعت گیرد. به هر حال اکنون صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات را در اختیار واردکنندگان قرار دهند و واردکنندگان نیز به جز ممنوعیت‌های وارداتی که دولت اعلام کرده می‌توانند ارز حاصل از صادرات را برای واردات کالاها استفاده کنند.

این فرد آگاه گفت: به زودی بانک مرکزی علاوه بر اینکه میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات را اعلام خواهد کرد، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا تسهیل بیشتری در شیوه‌های رفع تعهد ارزی صورت گیرد. به هر حال اکنون صادرات غیرنفتی به عنوان یک منبع ارزآوری مطرح است و باید حداکثر همکاری با صادرکنندگان صورت گیرد تا بتوانند علاوه بر رشد صادرات، ارز حاصل از آن را به چرخه اقتصادی برگردانند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ