کد خبر: ۱۲۶۲۶
۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۳/۱۶

اثرآیین نامه اجرایی بودجه۹۴دولت بر پالایشگاه ها / پیش بینی سخت آینده
درگفت وگوی بورس پرس با معاون مالی شرکت اعلام شد:

اثرآیین نامه اجرایی بودجه۹۴دولت بر پالایشگاه ها / پیش بینی سخت آینده

مدیر مالی پالایشگاه شیراز با اعلام سخت بودن پیش بینی آینده وضعیت شرکت های پالایشی گفت: آیین نامه اجرایی تبصره ۲۰ بودجه ۹۴ دولت اثری بر پالایشگاه ها ندارد.

ناصر تنگستانی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با ابلاغ آیین نامه  اجرایی تبصره ۲۰ بودجه 94 دولت که هفته گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، اظهار داشت: این موضوع در سال هالی 92 و 93 هم مطرح بوده و مربوط به روابط مالی و کاری بین دولت و وزارت نفت است. به طوری که در سال گذشته برای هر بشکه  بیش 57 هزار تومان تعیین شده بود اما به دلیل سقوط قیمت نفت به حدود 27 هزار تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: بنابراین این آیین نامه اثری بر سود و زیان شرکت های پالایشگاهی ندارد و قیمت خوراک پالایشگاه ها و فروش فرآورده ها بر همان روال قبلی یعنی فوب خلیج فارس محاسبه و پرداخت می شود.

تنگستانی در رابطه وضعیت ماه های اخیر شرکت های پالایشی و آینده این گروه هم توضیح داد: هر چند طی هفته های اخیر با رشد محدود قیمت نفت ، شرایط مقداری بهتر شده اما نمی توان پیش بینی درستی برای آینده داشت و باید منتظر رویدادها و ثبات قیمت نقت بود.

براساس این گزارش، در ماده 2 اجرایی تبصره ۲۰ بودجه 94 دولت آمده است: منابع حاصل از افزایش قیمت‌های موضوع مواد (1) و (3) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در سال 1394 به ترتیب زیر توسط شرکت های مشمول، وصول و به حساب متمرکز آنها نزد خزانه واریز می‌شود.

الف - به استناد جزء (2) بند (الف) ماده (1) قانون تنظیم (2)، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظف است در سال 1394 به ازای هر بشکه نفت خام خوراک پالایشگاه های کشور مبلغ سیصد و هفتاد هزار و هفتصد و پنجاه و پنج (755ر370) ریال و در کل سال مبلغ دویست و چهل و هفت هزار و ششصد و بیست و شش میلیارد (000ر000ر000ر626ر247) ریال، که در دوماهه نخست سال مبلغ سی و شش هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر36) ریال و در ماههای بعد ماهانه مبلغ بیست و یک هزار و یکصد و شصت و سه میلیارد (000ر000ر000ر163ر21) ریال به صورت علی الحساب بابت سهم هدفمندسازی یارانه ها مستقیماً به حساب تمرکز وجوه سازمان نزد خزانه واریز نماید.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ