کد خبر: ۱۲۸۱۰۷
۱۵:۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

نماینده مجلس : ۵۵ درصد ایرانی ها زیر خط فقر ۳.۴ میلیون تومانی هستند

نماینده مجلس : ۵۵ درصد ایرانی ها زیر خط فقر ۳.۴ میلیون تومانی هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر خط فقر درآمد ماهیانه کمتر از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان باشد، حدود ۵۵ درصد خانوارهای ایرانی زیر این خط هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه 40 درصد مردم ایران زیر خط فقر  هستند به خانه ملت گفت: شاخص های مطرح برای محاسبه خط فقر درآمدهای خانواده ها است که براین اساس خانوارهایی که کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند و با این احتساب حدود 40 درصد خانواده های ایرانی زیر خط فقر هستند، اما اگر مرکز پژوهش ها اعلام کرده که خانواده ها با درآمد کمتر از 3 میلیون و 400 هزار تومان درآمد زیر این خط هستند حدود 55 درصد خانوارها کمتر این رقم درآمد دارند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خانواده های ایرانی با یارانه زندگی کرده و یا از طریق کمک های مستمری سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی  امرار معاش می کنند، افزود:  با این وضعیت حتی عده ای شرایط آن را ندارند که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی قرار بگیرند چراکه این افراد برای اینکه تحت پوشش این نهادها قرار بگیرند باید بالای 60 سال سن داشته باشند یا از کار افتاده 100 درصد بوده و یا بی سرپرست و بدسرپرست باشند.

این نماینده مجلس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند تنها راه نجات کشور رونق تولید است که با افزایش رونق تولید شاهد کاهش تورم و افزایش درآمد خواهیم بود که می تواند وضعیت اقتصادی خانوارها را بهبود بخشیده و از زیر خط فقر رها کند. 

لارگانی ادامه داد: بسیاری از افراد می گویند قبل از انقلاب ارزانی بوده و قیمت اجناس پایین بود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در آن زمان قدرت خرید مردم نیز کم بود. اگر بخواهیم سطح زندگی های کنونی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم حتی درآمد فقیرترین افراد جامعه نیز  نسبت به پیش از انقلاب بیشتر شده و با توجه به اینکه سطح زندگی و توقع مردم تغییر اساسی و جدی کرده با بالارفتن توقعات، موضوع خط فقر نیز تغییر کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ