کد خبر: ۱۲۸۲۸۱
۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۳/۱

ظریف شرط ایران برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ترامپ را اعلام  کرد

ظریف شرط ایران برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ترامپ را اعلام کرد

وزیر امور خارجه شرط پذیرش پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران را نشان دادن احترام از سوی آمریکا بصورت عمل به تعهدات برجامی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد ظریف به شبکه CNN گفت: ایران با دونالد ترامپ مذاکره نخواهد کرد، مگر اینکه آمریکا با احترام از طریق تعهدات ذیل برجام بتواند تهران را متقاعد به مذاکره کند.

وی ضمن انتقاد نسبت به اقدام آمریکا در ارسال ناوگروه آبراهام لینکلن به همراه بمب‌افکن به خلیج فارس افزود: داشتن همه این تجهیزات نظامی در یک منطقه کوچک به خودی خود مستعد وقوع حوادث و مستلزم احتیاط فراوان است و آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی را انجام می‌دهد.

این عضو کابینه با تقبیح اقدام واشنگتن در خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد: با حسن نیت کار کردیم. اما حاضر به مذاکره با افرادی که پیمان خود را شکسته‌اند و به تعهدات‌ عمل نمی‌کنند نیستیم.ایران در مقابل تهدیدات تسلیم نخواهد شد و هرگز با زور و از سر اجبار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌‌توانید تهدید کنید و انتظار همکاری داشته باشید. راه انجام این کار از دریچه احترام می‌گذرد، نه از طریق توسل به تهدید.

ظریف گفت: اگر تنش‌ها تشدید شود، عواقب دردناکی خواهد داشت.ایران علاقه مند به تشدید تنش‌‌ها نیست. در عوض، خواستار پایان فوری جنگ اقتصادی است که توسط آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود،تحریم ها شهروندان را از نیازهای معیشتی محروم کرده است.همه آنچه که می خواهیم به فروش رساندن نفت‌ است و آمریکا در نقش غارتگری است که مردم را از خرید نفت ایران محروم می‌کند.تحریم‌های سخت آمریکا که به اقتصاد ایران آسیب زده،مصداق تروریسم علیه شهروندان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ