کد خبر: ۱۲۸۲۸۸
۱۰:۲ - ۱۳۹۸/۳/۱

اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلان جنگ سلب شد
با مصوبه کنگره :

اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلان جنگ سلب شد

کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا با افزودن متممی به لایحه بودجه دفاعی که خواستار لغو مجوز اعلام جنگ از سوی رئیس‌جمهور آمریکا بدون مجوز کنگره است، موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرسبه نقل از فارس، کمیته‌ اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا با اضافه شدن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا که خواستار سلب اختیارات ویژه رئیس‌جمهور برای اعلان جنگ بدون مشورت با کنگره در برخی موارد خاص است، موافقت کرد.

اعضای این کمیته با ۳۰ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف با تصویب این متمم که خواستار ابطال قانون موسوم به اختیار استفاده از نیروی نظامیAUMF است، موافقت کردند.

این اختیار، قانونی است که کنگره آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به تصویب رساند. این قانون به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی استفاده کند. این متمم برای تبدیل شدن به قانون،می بایست در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور برسد.

باربارا لی تهیه‌کننده این طرح که سال گذشته نیز خواستار اضافه شدن متمم مشابهی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا شده که با تصویب آن موافقت نشد در سخنانی گفت: ظرف ۱۸ سال گذشته، روشن شده که AMUF به روسای جمهور آمریکا اجازه جنگ‌افروزی در همه جای دنیا در هر زمان را داده است.

به گفته منتقدان بعد از حملات ۱۱ سپتامبر از آن به عنوان توجیه برای وارد شدن به ۴۱ درگیری در ۱۸ کشور دنیا استفاده شده است. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ