کد خبر: ۱۲۸۴۴۵
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۳/۶

مالکیت دولت بر سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و بهزیستی غیرقانونی است

مالکیت دولت بر سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و بهزیستی غیرقانونی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس قانون ادامه مالکیت دولت در سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و بهزیستی دارای ۵۰ درصد تخفیف، مغایر با قانون است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، کمیته امداد، بهزیستی و مرکز پژوهش‌ها به خانه ملت گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد بود.

وی افزود: براساس قانون، ادامه مالکیت دولت در سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف مغایر با قانون است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف 6 میلیون نفرند، ادامه داد: این افراد به دنبال تعیین تکلیف سهام عدالت هستند چرا که از سال 95 تاکنون دولت همچنان سهام عدالت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با 50 درصد تخفیف را مدیریت می‌کند و این امر از نظر کمیسیون اقتصادی غیرقانونی است و باید تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی گفت: در حال حاضر با وجود اینکه امکان واگذاری سهام عدالت مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف فراهم است و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد اما دولت به واسطه لایحه سامان‌دهی سهام عدالت از واگذاری آن خودداری می کند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد به دلیل شرایط اقتصادی، واگذاری سهام عدالت مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف تسریع شود تا با انتقال مالکیت، این افراد منتفع شوند. همچنین کمیته امداد و بهزیستی باید برای تحقق این مهم مکاتبات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ