کد خبر: ۱۲۸۶۱۰
۰:۷ - ۱۳۹۸/۳/۱۲

شکایت نمایندگان از زنگنه به قوه قضاییه و فرار رو جلو بعد از کشف کارتخوان

شکایت نمایندگان از زنگنه به قوه قضاییه و فرار رو جلو بعد از کشف کارتخوان

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر نفت بعد از کشف کارتخوان در دفتر فرار به جلو کرده، گفت: شکایت نمایندگان از وی به قوه قضاییه به دلیل عدم انجام وظایف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل ابوترابی به فارس گفت: جمعی از نمایندگان بنا دارند تا از بیژن زنگنه به دلیل عدم انجام مسئولیت‌ها در موارد متعدد و وارد کردن میلیاردها دلار خسارت به قوه قضاییه شکایت کنند.

وی افزود: همچنین 10 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه درخواست بررسی موضوع عدم انجام مسئولیت‌ها توسط وزیر نفت طبق ماده 232 آیین‌نامه داخلی مجلس را دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات این است که مسئولان با عدم اقدام به موقع باعث خسارت‌های بسیار زیاد به مملکت و بیت‌المال شده‌اند که در حوزه مسائل حقوقی به این کار ترک فعل می‌گویند. این مسأله بسیار پرهزینه شده و در رأس همه این موارد وزیر نفت است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در رابطه با فاز 11 پارس جنوبی علی‌رغم اینکه بسیاری از قطعات بومی‌سازی شده بود، متأسفانه با روی کار ‌آمدن دولت یازدهم و دوازدهم و اعتماد زنگنه به شرکت توتال، تمام اطلاعات مربوط به فاز 11 در اختیار شرکت توتال قرار گرفت و قطعات تولید داخل مورد استفاده قرار نگرفت. عدم اجرای پروژه این فاز توسط شرکت توتال تا به حال 30 میلیارد دلار ضرر به همراه داشته است.

وی گفت: به جز موضوع مربوط به فاز 11 پارس جنوبی می‌توان به موارد متعدد دیگری از این قبیل موضوع کرسنت، عدم اجرای طرح کارت سوخت، موضوع به کارگیری بازنشستگان با حقوق‌های زیاد اشاره کرد.

ابوترابی با اشاره به موضوع کشف کارت‌خوان‌ها در دفتر وزیر نفت افزود: اگر کشف این کارت‌خوان‌ها در دفتر هر وزیری در کشوری دیگر انجام می‌شد، شخص وزیر استعفا می‌داد اما متأسفانه زنگنه فرار به جلو را در دستور کار قرار داده و به جای اینکه پاسخگو باشد به دنبال توجیه کار است.

وی ادامه داد: زنگنه می‌خواهد دهان نمایندگان پیگیر و فسادستیز را با شکایت ببندد و این جای تأسف دارد که به جای اینکه از مردم عذرخواهی کند و به جای اینکه مانند بسیاری از کشورها به خاطر سوءمدیریت استعفا دهد، نمایندگان پیگیر را به شکایت تهدید می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ