کد خبر: ۱۲۸۶۹۳
۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۶

بهترین و بدترین سهام مشخص شدند/ از سود ۲۴۷۸ تا زیان ۶۴درصدی
از بین ۶۴۵ شرکت‌ بورسی و فرابورسی بررسی شد:

بهترین و بدترین سهام مشخص شدند/ از سود ۲۴۷۸ تا زیان ۶۴درصدی

بازدهی سهام‌ ۶۴۵ شرکت‌ بورسی و فرابورسی با سود ۲۴۷۸ تا زیان ۶۴ درصدی و مشخص شدن بهترین و بدترین سهام همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در پی اتمام دومین ماه سال جاری برخی شرکت های دارای سال مالی منتهی به اسفند، شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا بازدهی عملکرد ۶۴۵ شرکت بورسی و فرابورسی از ۴۵ صنعت را برای اردیبهشت و میان دوره های ۳، ۶ و ۱۲ ماهه بررسی کرد.

عمکرد ۱۲ ماهه

در دوره۱۲ ماهه ، ۶۴۵ شرکت در بورس و فرابورس فعال بودند و بازدهی دو شاخص بورس و فرابورس هم ۱۲۶ و ۱۳۹ درصد بود اما ۵۸۰ شرکت بازدهی بیش از ۲۰ درصدی ( سود یکساله بدون ریسک) و ۳۰۴ شرکت هم بازدهی بیش از شاخص بورس داشته اند.

حدود ۹۵ درصد معادل ۶۱۴ شرکت‌ بازدهی مثبت داشتند که بیشترین بازدهی مربوط به شرکت الیاف مصنوعی با ۲۴۷۸ درصد، ویتانا با ۱۹۷۹ درصد و داروسازی زاگرس فارمد پارس با ۱۴۴۸ درصد بود.

حدود ۴ درصد معادل ۲۶ شرکت هم بازدهی منفی داشتند که بدترین بازدهی همراه با ضرر مربوط به شرکت نئوپان ۲۲ بهمن با زیان ۶۴ درصدی ، سرمایه گذاری دانایان پارس و گسترش سرمایه گذاری ایرانیان با ضرر ۶۳ و۳۱ درصدی بود.

در میان صنایع مختلف هم ، سه صنعت استخراج زغال سنگ، عمده فروشی و ماشین آلات و تجهیزات، با بیش از ۲۵۰ درصد، بیشترین بازدهی و صنعت پیمانکاری صنعتی با ۱۳ درصد بازدهی مثبت ، کمترین بازدهی را ثبت کردند.

عملکرد شش ماهه

طی شش ماه گذشته هم و با حضور ۶۳۲ شرکت، شاخص بورس و فرابورس ۲۲ و ۳۹ درصد بازدهی مثبت بود که در این میان ۵۲۶ شرکت بازدهی بیش از ۱۰ درصد ( سود شش ماهه بدون ریسک) و ۴۴۴ شرکت بازدهی بیش از شاخص بورس داشتند.

براساس این گزارش، حدود ۹۱ درصد معادل ۵۷۲ شرکت‌ بازدهی مثبت داشتند که بیشترین آن به شرکت درخشان تهران با ۷۳۶ درصد، لوازم خانگی پارس با ۶۳۴ درصد و سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر با ۵۶۴ درصد بود.

حدود ۸ درصد معادل ۵۳ شرکت‌ها هم با بازدهی منفی همراه شدند که در صدر این گروه سرمایه گذاری دانایان پارس، بیمه حکمت صبا و سایپا آذین به ترنیب با  منفی ۶۳ ، ۳۸  و ۳۵ درصد بود.

در میان صنایع نیز ، محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری، قند و شکر و زراعت و خدمات وابسته با بیش از ۱۰۰ در صد بیشترین بازدهی مثبت و صنعت اطلاعات و ارتباطات با بازدهی منفی ۸ درصد، بیشترین زیان را را تجربه کردند.

عملکرد سه ماهه

در ۳ ماه هم که شاخص بورس و فرابورس با حضور ۶۲۳ شرکت به بازدهی ۳۵ و ۳۳ درصدی رسیدند ۵۷۰ شرکت بازدهی بیش از ۵ درصدی و ۳۶۴ شرکت هم بازدهی بیش از شاخص را به دست آوردند. از سوی دیگر در میان حدود ۹۵ درصد معادل ۵۹۳ شرکتی که بازدهی مثبت داشتند سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، لوازم خانگی پارس و آبسال با  ۵۶۴ ، ۵۴۵ درصد و ۳۶۴ درصد در گروه بهترین ها بودند.

اما از میان حدود ۴ درصد شامل ۲۵ شرکت‌ با بازدهی منفی هم سه شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس، توسعه و عمران نایین و آذریت با زیان ۶۳، ۳۲ و ۲۷ درصدی، بدترین بازدهی را برای سهامداران ثبت کردند.

صنایع ماشین آلات و تجهیزات، قند و شکر و خرده فروشی هم با بیش از ۷۰ درصد، بیشترین بازدهی و صنعت اطلاعات و ارتباطات با یک درصد بازدهی مثبت، کمترین سود را ثبت کردند.

عملکرد اردیبهشت ماه

در اردیبهشت ماه نیز که شاخص بورس و فرابورس با ۶۰۶ شرکت به بازدهی ۵ و ۷ درصدی رسیدند، ۳۷۰ شرکت بازدهی بیش از شاخص داشتند. از میان حدود ۷۶ درصد شامل ۴۵۹ شرکت‌ با بازدهی مثبت ، بیشترین بازدهی مربوط به شرکت سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر با ۶۱۱ درصد، الیاف مصنوعی با ۲۰۵ درصدو لوازم خانگی پارس با ۱۸۲ درصد بود.

از میان ۱۳۸شرکت‌ با بازدهی منفی هم ، سه شرکت سیمان خزر،دشت مرغاب و ویتانا با بازدهی منفی ۲۹،  ۲۷ و ۲۶ درصدی در صدر بودند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ