کد خبر: ۱۲۸۷۰۰
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۳/۱۷

۵ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه گرفتند

۵ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه گرفتند

۵ شرکت مبین وان کیش، سرمایه گذاری اعتلا البرز، تامین سرمایه امید، آهنگری تراکتور سازی ایران و سیمان مازندران مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۳۳، ۱۷، ۱۵ و ۳۳ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 5 شرکت بورسی و فرابورسی مبین وان کیش، سرمایه گذاری اعتلا البرز، تامین سرمایه امید، آهنگری تراکتور سازی ایران و سیمان مازندران مجوز افزایش سرمایه 100، 33، 17، 15 و 33 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

شرکت مبین وان کیش که درخواست افزایش سرمایه 200 درصدی داده بود، توانست موافقت سازمان بورس را برای افزایش سرمایه 100 درصدی کسب کند و با رشد اندک قیمت روبرو شود.

براین اساس،"اوان" سرمایه فعلی را از 10 به 20 میلیارد تومان برساند.این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی و افزایش توان مالی اعمال می شود.

سرمایه گذاری اعتلا البرز نیز با دریافت مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی، سرمایه فعلی را از 60 به 80 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "اعتلا" که طی معاملات دوشنبه هفته گذشته با رشد 4.9 درصدی قیمت و صف خرید روبرو بوده از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صورت می گیرد.

همچنین تامین سرمایه امید مجوز انجام مرحله دوم افزایش سرمایه را گرفت و با رشد اندک قیمت روبرو شد."امید" می تواند با این تامین مالی، سرمایه فعلی را از 600 به 700 میلیارد تومان برساند.این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجوه نقد صورت می پذیرد.

در این میان،آهنگری تراکتور سازی ایران هم مجوز افزایش سرمایه مرحله دوم را از سازمان بورس کسب کرد و با رشد 4.5 درصدی قیمت روبرو شد.

براین اساس،"خاهن" سرمایه فعلی را از 237.7 به 273.9 میلیارد تومان می رساند.این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی  انجام می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه درگردش شود.

سیمان مازندران نیز موافقت سازمان بورس را برای انجام مرحله دوم افزایش سرمایه اخذ کرد اما با افت اندک قیمت روبرو شد."سمازن" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی سرمایه فعلی را از 123.3 به 164.4 میلیارد تومان می رساند تا قادر به اصلاح ساختار مالی و تقویت بینه مالی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ