کد خبر: ۱۲۹۴۱۱
۱۲:۶ - ۱۳۹۸/۴/۴

شورای امنیت حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را محکوم کرد

شورای امنیت حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را محکوم کرد

شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بدون نام بردن از کشور یا نهادی، حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان را محکوم کرد و آن‌ها را عاملی مهم در به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، جاناتان کوهن سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل پس از پایان نشست غیر‌علنی شورای امنیت اعلام کرد: به اعضاء اطمینان دادیم تلاش‌های دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا، ایران را به میز مذاکره برخواهد گرداند.

وی افزود: به 15 عضو شورای امنیت گفتم شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ایران در حملات ماه مه و ژوئن به نفتکش‌ها در آبهای منطقه خاورمیانه مقصر است و کشورهای جهان در واکنش به این رفتار ایران باید به صراحت آن را غیرقابل پذیرش اعلام کنند.

در پایان این نشست، شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بدون نام بردن از کشور یا نهادی خاص این حملات را محکوم کرد و آن‌ها را عاملی مهم در به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی دانست.

پیش از برگزاری این نشست، مجید تخت‌روانچی سفیر دائم ایران در سازمان ملل ضمن اعتراض به عدم پذیرش درخواست برای حضور در این نشست، هرگونه اتهام در مورد نقش داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها را رد کرد.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ