کد خبر: ۱۲۹۴۳۶
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۴/۴

جمع بندی سه پیشنهاد برای نحوه اجرایی شدن قوانین جدید بازار پایه
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس خبر داد:

جمع بندی سه پیشنهاد برای نحوه اجرایی شدن قوانین جدید بازار پایه

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس از جمع بندی سه پیشنهاد در مورد نحوه اجرایی شدن قوانین جدید بازار پایه خبر داد و گفت: مقرر شده پیشنهادات توسط سازمان بورس به شورای عالی بورس جهت تصمیم‌ گیری نهایی ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهنام محسنی از جمع بندی سه پیشنهاد در مورد نحوه اجرایی شدن قوانین جدید بازار پایه مبنی بر اجرای تدریجی قوانین بازار پایه، تغییر دامنه نوسان و امکان بازارگردانی در نمادهای معاملاتی بازار پایه در جلسه شورای عالی بورس خبر داد و به فارس گفت: مقرر شده پیشنهادات از طرف سازمان بورس به شورای عالی بورس به منظور تصمیم‌گیری نهایی ارائه شود.

وی افزود: اومین محور پیشنهادی آن است که مقررات جدید بازار پایه بصورت تدریجی اجرایی شود به گونه‌ای که ابتدا در تابلوهای قرمز و نارنجی بازار پایه و بعد از آن در تابلو زرد، این دستورالعمل اجرایی شود.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از پیشنهاداتی که روی آن جمع‌بندی صورت گرفته، آن است که در زمان اجرایی شدن قوانین در سه تابلو جدید بازار پایه پس از کشف قیمت، حراج پیوسته با قیمت ثابت معامله نشود و دامنه نوسان محدودی داشته باشد.

محسنی ادامه داد: فعالیت بازارگردان در نمادهای معاملاتی بازار پایه محور پیشنهادی سوم بازار پایه است که بر این اساس، امکان فعالیت ‏بازارگردان‌ها طبق دستورالعمل مربوط به عملیات بازارگردانی و با استفاده از ظرفیت‌های آن ‏در این بازار فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ