کد خبر: ۱۲۹۵۸۷
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۴/۱۰

برنامه تقسیم سود و مهمترین ایراد حسابرس در صورت های مالی

برنامه تقسیم سود و مهمترین ایراد حسابرس در صورت های مالی "نوری"

سیاست تقسیم سود و مهمترین ایراد حسابرس به صورت های مالی پتروشیمی نوری اعلام شد تا به عنوان یکی از زیرمجموعه های "فارس" پس از آمادگی لازم با عرضه اولیه ۱۰ درصدی وارد بورس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روز گذشته صورت های مالی حسابرسی شده دوره مالی 97 پتروشیمی نوری به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که مقرر شده در آینده نزدیک پس از آمادگی لازم 10 درصد از سهام آن در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه شود توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی در سامانه کدال بارگذاری شد.

بر این اساس،حسابرس درخصوص پاسخ تاییدیه درخواستی در مورد مطالبات ارزی از پتروشیمی جم به مبلغ 696.4 میلیارد تومان که تا تاریخ این گزارش واصل نشده،اظهار نظر مشروط داشته و اعلام کرده،تعیین تعدیلات احتمالی که در صورت دریافت تائیدیه پتروشیمی جم بر صورتهای مالی ضرورت می‎یابد، برای این سازمان مقدور نیست.

تاکید بر مطالب خاص

اظهار نظر این سازمان در اثر مفاد بندهای زیر مشروط نشده است:

1-6-با توجه به یادداشت توضیحی 2-1-4 مطالبات از شرکت بازرگانی پتروشیمی به مبلغ 949.8 میلیارد تومان بوده که از این بابت مبلغ 414.8 میلیارد تومان هزینه مطالبات مشکوک‎الوصول در دفاتر ثبت شده است. طرح دعوی در مراجع داوری و قانونی جهت وصول مطالبات مذکور در سنوات قبل بوده و اقدام موثری در سال مالی مورد گزارش صورت نپذیرفته است. لذا بازیافت مطالبات مذکور منوط به اقدامات آتی است.

2-6 به شرح یادداشت توضیحی 5-18، فروش برخی از محصولات شرکت (برش سبک و سایر محصولات) منجر به زیان جمعا به مبلغ 181.3 میلیارد تومان شده است.

3-6-به شرح یادداشت توضیحی 2-10 علی‌رغم تایید سازمان محیط‌ زیست مبنی بر آلاینده نبودن شرکت در سال 95 مبلغ 120.4 میلیارد تومان ذخیره بابت عوارض آلایندگی براساس برگ قطعی در حساب ها منظور شده است. باتوجه به گواهی سازمان حفاظت محیط‌ زیست شرکت در سال 96 به عنوان واحد صنعت سبز تعیین شده لیکن باتوجه به سوابق مالیاتی بدهی احتمالی از این بابت منوط به اظهانظر مسئولین ذیصلاح است.

4-6-به شرح یادداشت توضیحی 1-1-10 تاییدیه دریافتی از شرکت تامین کننده عمده خوراک با دفاتر دارای مغایرت به مبلغ 610.6 میلیارد تومان است که مربوط به مالیات بر ارزش افزوده مطالبه شده سالهای 92 و 97 است. به استناد مجوز 2 مرداد سال گذشته اخذ شده از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت تامین کننده عمده خوراک در منطقه از مالیات برارزش افزوده معاف و از طریق هیأت 251 مکرر مالیاتی موضوع در حال حل و فصل است. لیکن تایید معافیت و اصلاح برگ مطالبه منوط به اظهارنظر مسئولین مالیاتی است.

سیاست تقسیم سود

همچنین تقی صانعی مدیرعامل "نوری" در خصوص برنامه زمانبندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ اعلام کرد: پیشنهاد این شرکت برای توزیع سود عملکرد سال مالی ۹۷ معادل ۹۰ درصد است. بدیهی است اتخاذ تصمیم در این خصوص به عهده سهامداران حاضر در جلسه مجمع سالانه است.

در صورتی که سهام این شرکت قبل از برگزاری مجمع سالانه در بورس تهران عرضه شود این شرکت آمادگی دارد سود سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی را حداکثر یک ماه بعد از تاریخ مجمع پرداخت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» rohi | ساعت ۱۱:۵ - ۱۳۹۸/۴/۱۱
0
0
پاسخ
حبابی بیش نیس...
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ