کد خبر: ۱۲۹۶۵۵
۱۳:۷ - ۱۳۹۸/۴/۱۱

ترامپ: امیدوارم ایران به میز مذاکره برگردد / ایرانی‌های فوق العاده‌

ترامپ: امیدوارم ایران به میز مذاکره برگردد / ایرانی‌های فوق العاده‌

ترامپ با اعلام اینکه ایرانی‌های زیادی را می‌شناسد که افراد فوق العاده‌ای هستند گفت: امیدوارم روزی برسد که ایرانی‌ها بگویند آماده توافق با آمریکا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ترامپ درباره مسائل ایران و برجام به فاکس نیوز گفت: اغلب افراد از عدم حمله به ایران حمایت کردند. بسیاری گفتند این یک لحظه فوق العاده در ریاست جمهوری بود. آنها یک پهپاد بدون سرنشین را ساقط و ادعا کردند این پهپاد در حریم سرزمینی آنها بود البته اینطور نبود اما آنها این را می‌گویند. مقام‌های دولت همه چیزی را که میخواستم درباره این حمله بدانم در اختیارم قرار دادند اما نگفتند که چه تعدادی از ایرانی‌ها خواهند مُرد.

وی افزود: ایرانی‌های زیادی را در نیویورک می‌شناسم و آنها افراد فوق العاده‌ای هستند. پرسیدم چند نفر خواهند مُرد و آنها جواب دادند که حداقل ۱۵۰ نفر. در جواب گفتم بیایید موضوع را بررسی کنیم. آنها یک پهپاد بدون سرنشین که مدل جدید و نویی نبود را ساقط کردند و قرار است ۱۵۰ نفر یا شاید تعداد بیشتری را بکشیم؟ هرگز این موضوع (تعداد کشته‌ها) را به قطعیت نخواهید دانست چرا که وقتی شروع به انجام این کار (حمله به ایران) بکنید آنها هم جواب خواهند داد. البته هیچ کسی بهتر از آمریکا حمله نظامی انجام نمی‌دهد. به همین دلیل گفتم این موضوع را دوست ندارم و جلوی آن را گرفتم قبل از اینکه کاری انجام شود.

ترامپ ادامه داد: گزارش‌های نادرستی درباره اینکه هواپیماها را اعزام کرده بودیم، منتشر شد. نه اینطور نبود. هواپیماها را نفرستاده بودیم. تصمیم نهایی را برای اینکه این کار را نکنیم، گرفتم. اگر اتفاقی بیفتد و قرار باشد کاری بکنیم در موقعیتی هستیم که می‌توانیم کارهای به شدت بزرگتری انجام دهیم اما امیدوارم که مجبور به انجام هیچ کاری نشویم. ایران از زمانی که به این توافق وحشتناک (برجام) پایان دادم، در موقعیت ضعف قرار گرفته است.

وی گفت: نمی‌توانم اجازه دهم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند و به دیگر کشورها هم اجازه چنین کاری را نخواهم داد چرا که چنین چیزی بسیار ویرانگر خواهد بود. ایرانی‌‌ها در حال حاضر مشکلات بسیاری دارند و امیدوارم روزی برسد که آنها برگردند و بگویند آماده توافق با آمریکا هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ