کد خبر: ۱۲۹۸۸۴
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۴/۱۷

پیام جهانگیری به اروپا : قبل از گام سوم ایران از فرصت استفاده کنید

پیام جهانگیری به اروپا : قبل از گام سوم ایران از فرصت استفاده کنید

معاون اول رییس جمهور خطاب به کشورهای اروپایی گفت: کشور‌های طرف قرارداد در برجام از فرصت ۶۰ روزه تا شروع گام سوم کاهش تعهدات از سوی ایران استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم ها علیه ایران گفت: آمریکایی ها اجازه ندادند ملت ایران از دستاوردهای برجام بهره‌مند شوند و با خروج از برجام تحریم های سنگینی را علیه ایران وضع کردند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده در سال‌های 90 و 91 تفاوت فاحشی با تحریم های جاری دارد، افزود: آمریکایی ها در تحریم های جدید تمام قدرت و توان را به‌کار گرفته و با حضور و پیگیری در کشورهای منطقه و اروپا جنگ اقتصادی واقعی علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از اهداف اصلی آمریکایی ها در تحریم ها اعمال فشار بر مردم و ایجاد تنگنای اقتصادی است تا از این طریق مردم را علیه نظام بشورانند و منجر به فروپاشی نظام و یا حداقل فروپاشی اقتصاد شوند.

جهانگیری گفت: آمریکایی‌ها همزمان با جنگ اقتصادی، جنگی روانی نیز علیه ملت ایران آغاز کردند که متاسفانه شاید در این بخش تا حدی فضا را از دست دادیم اما خوشبختانه امروز هم در بخش اقتصادی و هم در بخش روانی وضعیت تثبیت شده و شرایط برای مقابله با تحریم ها مهیا است.

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، ایران به تمامی تعهدات در چارچوب برجام پایبند بود اما طرف مقابل که پنج کشور بزرگ هستند کمترین قدمی در راستای اجرای تعهدات برجام برنداشته اند و طبیعی است که ایران در مقطعی عکس العمل نشان دهد چرا که صبر هم دوره ای دارد.

جهانگیری ادامه داد: کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران قابل بازگشت است و کشور‌های طرف قرارداد در برجام از فرصت ۶۰ روزه تا شروع گام سوم کاهش تعهدات از سوی ایران استفاده کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ