کد خبر: ۱۳۱۴۶۴
۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۵/۱

پالایشگاه جدید کشور همسایه قادر به خرید نفت ایران نشد

پالایشگاه جدید کشور همسایه قادر به خرید نفت ایران نشد

پالایشگاه جدید ۶.۳ میلیارد دلاری و وابسته به شرکت دولتی نفت آذربایجان ، قادر به خرید نفت ایران نشد و راهی روسیه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی نفت آذربایجان برای تامین نفت مورد نیاز پالایشگاه جدید 6.3 میلیارد دلاری در ترکیه ، قادر به خرید از ایران به عنوان منبع اصلی نشد و به روسیه روی آورد .

پالایشگاه استار توافق کرد یک میلیون تن نفت اورال روسیه را از شرکت رزنفت خریداری کند. این مقدار تقریبا یک دهم نفتی است که به صورت سالانه در این پالایشگاه فرآوری می شود.

مدیرعامل این پالایشگاه گفت: اگر محدودیتی وجود نداشت، نفت ایران را می خریدیم. این پالایشگاه تا جایی که تاسیسات آن اجازه دهد می تواند هر نفتی را بخرد ولی در عمل نفت سبک آذربایجان برای آن مناسب نیست.

شرکت نفت دولتی آذربایجان (سوکار) در ماه اکتبر پالایشگاه استار را با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز راه‌اندازی کرد تا در بحبوحه محدود شدن واردات نفت، نیاز روز افزون ترکیه را به نفت پالایش شده تامین کند. ترکیه هنوز مقصد اصلی گاز طبیعی آذربایجان است.

ترکیه به لطف این پالایشگاه جدید، واردات دیزل را تا 40 درصد نسبت به 60 درصد سال گذشته کاهش می دهد. پالایشگاه استار می‌تواند تمام نیاز سوخت جت داخلی این کشور را تأمین کند. ولی رشد آینده تقاضا برای محصولات نفتی بیشتر بر محصولات پتروشیمی متمرکز خواهد بود تا سوخت حمل و نقل. بنابراین این پالایشگاه بر اساس نیاز های بلندمدت ترکیه به  محصولات پتروشیمی ساخته شده است.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ