کد خبر: ۱۳۳۶۴۸
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۶/۱۰

حمایت اروپایی ها از طرح مکرون برای کاهش تنش ایران و آمریکا

حمایت اروپایی ها از طرح مکرون برای کاهش تنش ایران و آمریکا

دیپلمات های اروپایی از ابتکار عمل فرانسه برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ازای پایبندی کامل تهران به توافق هسته‌ای حمایت کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دیپلمات های اروپایی از ابتکار عمل فرانسه برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ازای پایبندی کامل تهران به توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و آن را اولین چشم انداز واقعی کاستن از شدت خصومت ها می دانند .

 این طرح با هدف کاهش تنش ایران و آمریکا از سوی امانوئل مکرون و هنگام مذاکرات با ترامپ در حاشیه اجلاس رهبران گروه ۷ ارائه شد اما تعهد ترامپ به توافقی که امکان صادرات نفت بیشتری را برای ایران فراهم می کند، همچنان نامعلوم است.

محمدجواد ظریف این طرح پیشنهادی فرانسه را سازنده خواند و انتظار می رود مقام های ایرانی در روزهای آینده در فرانسه این طرح را مورد بررسی قرار دهند. ترامپ هم نشانه هایی از موافقت با ایده مکرون را بروز داده اما جان بولتون و برخی دیگر درخصوص کاهش تحریم ها ، تردید دارند.

از سوی دیگر در حالی مقام های اروپایی در مورد غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ هشدار داده اند که نتانیاهو  دیروز جمعه در تماسی تلفنی از مکرون خواست رویکرد مذاکرات با تهران را دنبال نکند . چرا که زمان بندی فعلی برای مذاکره با ایران، کاملا اشتباه است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز دیروز در پایتخت فنلاند، همتایان اروپایی  را در جریان اخرین مذاکرات ماکون با ترامپ قرار داد و گفت: هنوز مشخص نیست آیا آمریکا از تحریم ها بر صادرات نفت بیشتر ایران صرف نظر می کند یا خیر ؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ