کد خبر: ۱۳۳۶۸۳
۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۶/۱۱

مقررات جدید بازار پایه تکلیف قانونی است / علت عدم فروش ۱۸ شرکت‌ دولتی
مدیرعامل فرابورس:

مقررات جدید بازار پایه تکلیف قانونی است / علت عدم فروش ۱۸ شرکت‌ دولتی

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه برای اجرای قوانین جدید بازار پایه الزام قانونی وجود دارد که بر عهده فرابورس گذاشته شده در خصوص علت عدم فروش ۱۸ شرکت دولتی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی در خصوص اینکه آیا برای اجرای مقررات جدید بازار پایه فرابورس الزام قانونی یا اختیار وجود دارد به فارس گفت:‌ قانون الزام کرده مقررات جدید بازار پایه را در فرابورس اجرا کنیم.

وی در مورد اینکه با توجه به الزام قانون برنامه پنجم توسعه، تاکنون چند درصد از شرکت‌های سهامی عام به بورس و فرابورس آمده‌اند هم توضیح داد: آمار دقیق از کل شرکت های سهامی عام ندارم اما درحال حاضر 182 شرکت در بازار پایه وجود دارند که در تابلوهای اصلی نیستند. تعداد بیشتری از شرکت‌های سهامی عام هم در بازار سرمایه حضور ندارند.

این مقام مسئول در مورد تکلیف قانون بودجه مبنی بر واگذاری دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس گفت: حکم قانونی آمده اما نحوه اجرای قانون را بررسی می‌کنیم. در این زمینه باید سازمان بورس، وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری کنند و خصوصی‌سازی در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

هامونی در پاسخ به پرسش چرا برای واگذاری 18 شرکت دولتی که قرار بود از طریق بورس و فرابورس واگذار شوند، مشتری پیدا نشده، گفت: چند شرکت از این شرکت‌ها در فرابورس از جمله پالایشگاه شیراز و لاوان آگهی شد اما خریداری برای آنان پیدا نشد. از نگاه کسانی که مراجعه می‌کردند، شرایط آگهی عرضه بلوکی سخت‌گیرانه بود، چون باید کل پول سهام 20 درصدی ظرف سه روز پرداخت می‌شد و این امر ناشدنی بود که سهام بلوکی یک پالایشگاه ظرف سه روز پرداخت شود.

وی درخصوص اینکه آیا قیمت تابلو به علاوه 20 درصد از دلایل عدم اقبال متقاضیان شرکت های دولتی بوده،‌ گفت:‌ البته در مورد سهام بلوکی، قیمت تابلو به اضافه 20 درصد یک عرف است و حتی برخی سهام مدیریتی قیمت تابلو به علاوه 50 درصد و حتی تابلو به علاوه 100 درصد هم پیدا می‌شود اما قیمت تابلو به علاوه زیر 20 درصد وجود ندارد. بنابراین بحث شرایط خرید و نقدینگی است که باعث شده مشتری نداشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ