کد خبر: ۱۳۳۷۸۲
۱۲:۵ - ۱۳۹۸/۶/۱۳

ظریف: برجام نمرده و هنوز زود است از پایان حرفی زد

ظریف: برجام نمرده و هنوز زود است از پایان حرفی زد

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه برجام نمرده و هنوز زود است درباره پایان آن صحبت شود، افزود: اروپایی ها متاسفانه نتوانستند به تعهدات عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه برجام نمرده و هنوز زود است که درباره پایان آن صحبت شود به شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه گفت:کشورهای اروپایی حمایت کافی از برجام نکردند و آماده ریسک پذیری و مشارکت برای حفظ این دستاورد بزرگ دیپلماسی نبودند و متاسفانه نتوانستند به تعهدات عمل کنند.

وی به حضور دو روز پیش عراقچی در پاریس و مذاکره درباره اجرای تعهدات طرف فرانسوی در چارچوب برجام اشاره کرد و افزود: موضوع این گفت وگو درخصوص تجدید نظر در برجام نبود بلکه تنها درباره اجرای تعهدات صحبت شد. اروپایی ها باید بدانند زیاده خواهی ها و جاه طلبی های آمریکا در نقض قوانین بین المللی هرگز در توافق هسته ای متوقف نخواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به توافق هسته ای متکی نیستیم و آینده را با آن یا بدون آن خواهیم ساخت، معتقدیم برجام، دستآورد مهم است که نباید نابود شود. اما نابودی آن ضربه ای به سیاست است و نه ایران. گزینه های زیادی در اختیار است و ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای ثبات اقتصادی، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی را به دست آورده است. بنابراین اگر اروپایی ها نتوانند بخشی از تعهدات را اجرا کنند، همه از جمله آمریکا بازنده خواهیم بود.

ظریف با اشاره به اینکه زیاده روی آمریکا در استفاده از زور منجر به فروپاشی این کشور خواهد شد، ادامه داد: پافشاری آمریکا بر برتری دلار و اقتصاد این کشور به سلاحی برای حمله به دیگران منجر به نابودی آن خواهد شد و استفاده زیاد از هر نوع قدرتی در نهایت منجر به نابودی آن ها می شود.  آمریکا همین اقدامات را علیه چین و روسیه نیز انجام می دهد و در پایان منجر به کاهش قدرت اقتصادی آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ