کد خبر: ۱۳۴۸۴۰
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۶/۱۶

چهار خبر مرتبط با ایران از فرانسه ، آمریکا ، انگلیس و ترامپ

چهار خبر مرتبط با ایران از فرانسه ، آمریکا ، انگلیس و ترامپ

فرانسه و آمریکا از بررسی تصمیم ایران در تعهدات برجام و تحریم شهردار تهران خبر دادند و نخست‌وزیر انگلیس و ترامپ هم با خواسته نتانیاهو و لغو تحریم ها مخالفت کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خارجه فرانسه از بررسی گام‌های کاهش تعهدات برجام و مقام آمریکایی از درخواست تحریم شهردار تهران خبر دادند و نخست‌وزیر انگلیس و ترامپ هم خواسته نتانیاهو برای رویکرد سخت‌گیرانه علیه ایران و لغو تحریم ها را رد کردند .

بررسی کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: با شرکا گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران را بررسی می‌کند.

مقام آمریکایی خواستار تحریم شهردار تهران شد

همچنین ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان باتوجه به سفر پیروز حناچی شهردار تهران به همراه هیأتی چند تن از مدیران تخصصی شهرداری به اتریش برای دیدار با شهردار و رییس شورای شهر وین به رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست گفت: مطمئن نیستم استقبال از این فرد پیشنهاد چه کسی است، ولی این شهردار وابسته به سپاه پاسداران باید در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا باشد نه در فهرست VIP برلین.

بوریس جانسون درخواست نتانیاهو درباره ایران را نپذیرفت

به گزارش روزنامه تلگراف، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست این رژیم را برای داشتن رویکردی سخت‌گیرانه علیه ایران رد کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس در این باره گفت: تغییری در موضع انگلیس ایجاد نشده و جانسون به سیاست ترزا می نخست‌وزیر پیشین این کشور در همراه بودن با انگلیس و فرانسه برای حمایت از توافق هسته‌ای،‌ علی رغم فشار آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داد.هر دو نخست‌وزیر بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و همچنین متوقف کردن رفتار بی‌ثبات کننده اتفاق نظر داشتند. بوریس جانسون بر لزوم گفتمان و راهکار دیپلماتیک تاکید کرد.

ترامپ در تماس با مکرون: تحریم ایران در حال حاضر لغو نمی‌شود

به گزارش بی بی سی، سخنگوی کاخ سفید در توییتر از تماس تلفنی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ خبر داد و گفت: در این مکالمه طرح فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران مطرح شد و ترامپ بار دیگر تأکید کرد در این زمان، لغو تحریم ایران اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس طرح ابتکاری دولت فرانسه،قرار بود کشورهای اتحادیه اروپا مبلغ ۱۵ میلیارد دلار را بصورت اعتبار در برابر تحویل تدریجی نفت در آینده در اختیار ایران قرار دهند و در مقابل، دولت ایران به تمامی تعهدات در برجام عمل کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ