کد خبر: ۱۳۶۲۰۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

ترامپ بزرگترین تحریم ایران را عملی کرد/ بانک مرکزی و صندوق توسعه در فهرست

ترامپ بزرگترین تحریم ایران را عملی کرد/ بانک مرکزی و صندوق توسعه در فهرست

ترامپ از اعمال بزرگترین تحریم علیه ایران خبر داد که شامل اضافه شدن بانک مرکزی به فهرست تأمین مالی تروریسم ، صندوق توسعه ملی و یک شرکت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ در جریان دیدار با نخست‌وزیر استرالیا از قرار گرفتن نام بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد و گفت: این تحریم بزرگترین تحریمی است که تاکنون علیه یک کشور وضع شده است.

براساس این گزارش، بانک مرکزی پیش‌تر نیز توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود اما این‌بار نام این بانک به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه شده که رفع تحریم آن را دشوارتر و عواقب همکاری با آن را گسترده‌تر می‌کند.

شرکت آزاد تجارت پارس نیز که سال 84 به عنوان وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی تاسیس شده، نماینده انحصاری چندین شرکت معتبر از جمله آستم، متا، سایانگ، اسپیدنت، دی اکس ام، بایو ام تی ای، آتریا، هولیزر و تهنودنت است.

آمریکا طی ماه های اخیر تحریم‌هایی با هدف جنگ روانی و نشان دادن اینکه هنوز گزینه‌هایی را برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار دارد، وضع کرده اما تحولات اخیر اقتصاد ایران و معکوس شدن روند صعودی نرخ ارز حاکی از این است که تحریم‌های جدید آمریکا حتی در حد تقویت اثر تحریم‌های پیشین نیز مؤثر واقع نشده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ