کد خبر: ۱۳۶۳۱۶
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۷/۱

اظهارات پمپئو در مورد ظریف موجب تعجب و شگفتی شد

اظهارات پمپئو در مورد ظریف موجب تعجب و شگفتی شد

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات که موجب تجب و شگفتی شده گفت: نمی‌دانم چرا دیگران به حرف های وزیر خارجه ایران گوش می‌دهند ؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان اس نیوز ، در حالی آمریکا تمام تلاش برای در تنگا قرار دادن ایران و قبول خواسته های نامتعارف به کار گرفته که صحبت های اخیر مایک پمپئو وزیر نشان می‌دهد واشنگتن در این راه دستاوردی نداشته است. 

مایک پمپئو در اظهاراتی با متهم کردن وزیر خارجه ایران به دروغگویی گفت: تعجب می کنم چرا همه به ظریف توجه می‌کنند؟ جهانیان نباید به حرف های وزیرخارجه ایران گوش بدهند زیرا می گوید حمله به آرامکو کار حوثی ها بود.درحالی که آمریکا و عربستان می‌دانند کار ایرانی ها است. اصلا نمی‌دانم چرا دیگران به حرف های وزیر خارجه ایران گوش می‌دهند.

وی ادامه داد: با ترامپ می‌خواهیم به سیاست ، فرصت‌ بدهیم و از ایران می‌خواهیم مانند کشوری عادی رفتار کند. در مسیری قرار داریم که ایران را وادار کنیم تا تصمیم بگیرد به کشوری عادی بدل شود. این تمام چیزی است که می‌خواهیم. در چارچوب جلوگیری از جنگ تلاش می‌کنیم و دولت جدا" به این موضوع رسیدگی و تلاش می‌کند تا به راهکار سیاسی برسد.

سخنان پمپئو نشان می دهد آمریکا دیگر همچون گذشته ، کانون توجه جهانیان و کشوری که حرف اول و آخر را در معادلات جهانی می‌زند نیست و باید با وضعیت کنونی جهان وفق دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ