کد خبر: ۱۳۶۸۴۰
۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۷/۲۰

ترامپ فرمان تحریم ترکیه را صادر کرد / برنامه نمایندگان کنگره آمریکا

ترامپ فرمان تحریم ترکیه را صادر کرد / برنامه نمایندگان کنگره آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا از دستور ترامپ برای تحریم‌های جدید ترکیه خبر داد و برخی نمایندگان کنگره آمریکا هم به دنبال اعمال تحریم‌های جدید این کشور همسایه مهم ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس ، استیون منوشین با اعلام دستور ترامپ برای تحریم ترکیه گفت: دستور ترامپ صرفاً به منزله مجوز تحریم بوده و آمریکا هنوز آنها را فعال نکرده اما تحریم‌ها قابل‌توجه خواهند بود .

براساس این گزارش، علاوه بر دستور ترامپ، برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه هستند و لیندسی گراهام نماینده جمهوری‌خواه سنا از حصول توافق فراحزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه بعد از عملیات در شمال سوریه خبر داد.

این طرح خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه هر نوع مبادلات نظامی با ترکیه و ممنوع کردن فروش های کاملا دفاعی آمریکا به نیروهای مسلح ترکیه است. سناتورهای آمریکایی علاوه بر این خواستار مصادره اموال رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع ترکیه شدند.

کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان اعلام کرد: نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کردند.

در بیانیه کاخ سفید اعلام شد: ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر و در اختیار آمریکا و کردها قرار دارند، تحویل گیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کردند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ