کد خبر: ۱۳۶۸۵۸
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۷/۲۰

تصمیم مثبت دولت برای ۷ هلدینگ و شرکت اوره ساز بورسی ابلاغ شد/ متن مصوبه
توسط معاون اول رئیس جمهور :

تصمیم مثبت دولت برای ۷ هلدینگ و شرکت اوره ساز بورسی ابلاغ شد/ متن مصوبه

معاون اول رئیس جمهور، قیمت فروش کود به کشاورزان و پرداخت مطالبات شرکت های پتروشیمی را ابلاغ کرد که شامل حال ۷ هلدینگ و شرکت اوره ساز بورسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی 7 شرکت و هلدینگ پتروشیمی اوره ساز حاضر در بازار سهام ( شامل پتروشیمی خراسان، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی کرمانشاه، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ غدیر و تاپیکو) از ماه ها قبل منتظر تصمیم نهایی دولت برای افزایش قیمت این محصول بودند که اسحاق جهانگیری ، قیمت فروش کود به کشاورزان و پرداخت مطالبات شرکت های پتروشیمی را ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه 7 مهر، قیمت فروش کود اوره در کیسه‌­های 50 کیلویی درب واحد تولیدی و تحویل به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را 398 هزار و 125 ریال تعیین کرد. 

همچنین قیمت فروش کود اوره به کشاورزان با افزودن هزینه­‌های جانبی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه محاسبه می­‌شود و مسئولیت نظارت بر توزیع کودهای یادشده تا مصرف نهایی به عهده وزارت جهادکشاورزی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) است.

بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه موظف است مابه‌­التفاوت حداقل قیمت کشف ­شده در بورس کالا در شش ماهه گذشته با قیمت فروش شرکت­های پتروشیمی به بخش کشاورزی را پس از حسابرسی یارانه‌­ای در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهادکشاورزی در اختیار شرکت‌­های مذکور قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ