کد خبر: ۱۳۷۱۶۰
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۷/۳۰

سهامداران تازه وارد با هیجانات کاذب، فروشنده می شوند / آمار معامله گران ۷ ماهه
مدیر نظارت سازمان بورس :

سهامداران تازه وارد با هیجانات کاذب، فروشنده می شوند / آمار معامله گران ۷ ماهه

مدیر نظارت سازمان بورس با اعلام اینکه سهامداران تازه وارد با هیجانات کاذب، اقدام به فروش می‌کنند گفت : از ابتدای سال ۱.۵ میلیون نفر حداقل یک معامله انجام داده اند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش در مورد تحولات بازارسرمایه که با نوسان های پی در پی و قابل توجه شاخص بورس روبرو شده به فارس گفت: افت شاخص در روزی مانند یکشنبه به دلیل این است که عده ایی سهامدار تازه وارد در پی هیجانات کاذب، اقدام به فروش می‌کنند که باعث افت شاخص می‌شود اما بازار روز گذشته و امروز به تعادل رسید.

وی افزود: افراد متقاضی حضور در بورس مستقیما به خرید و فروش سهم اقدام نکنند و از طریق خرید واحدهای صندوق‌ سرمایه‌گذاری وارد شوند و یا با کسب مشاوره از شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و با تحلیل وارد شوند و دارای استراتژی بلندمدت باشند که بازارسرمایه نسبت به بازارهای رقیب، بازدهی بیشتری دارد. اما رفتار و فروش هیجانی موجب ضرر و زیان این گروه می‌شود .

این مقام مسئول در پاسخ اینکه آیا بازار در حال قیمت‌ها بوده و علت رشد امروز شاص چه بود ، توضیح داد:‌ کسی نمی‌تواند برای بورس تعیین تکلیف کند اما گزارش عملکرد میاندوره ایی شرکت‌ها قابل قبول و امیدوار کننده بود.

خدابخش در مورد فعالان بازار سهام هم گفت : درحال حاضر حدود 12 میلیون کد سهامداری و شامل 11 میلیون سهامدار حقیقی صادر شده و از اول سال تاکنون حدود 1.5 میلیون نفر حداقل یک معامله انجام داده‌اند و اکثر معاملات هم توسط افراد حقیقی بوده و حقوقی ها به علت نگاه بلندمدت و درصورت لزوم اصلاح سبد سهام اقدام به معامله می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت به دنبال حمایت از بازارسرمایه است و اگر بازار ظرفیت نداشته باشد دنبال عرضه سهام شرکت‌های دولتی نیست و در راستای کمک به بازار،‌ ارتقاء فرهنگ سهامداری وگسترش مشارکت مردمی در اقتصاد فعالیت می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ