کد خبر: ۱۴۲۲۳۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

افزایش ۱۵ درصدی حقوق در سال ۹۹ قابل قبول نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق در سال ۹۹ قابل قبول نیست

نماینده مجلس گفت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان، شرایط برای زندگی این گروه سخت تر می شود و چرا دولت برای جبران کسری ، سراغ اقشار ضعیف جامعه می رود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا سعیدی با اشاره به برنامه ریزی دولت در لایحه بودجه 99 برای افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان به خانه ملت گفت: با افزایش ۱۵ درصدی شرایط برای زندگی حقوق بگیران سخت تر می شود شرایط دولت و وضعیت اقتصادی قابل درک است اما دولت برای جبران کسری ها چرا سراغ اقشار ضعیف جامعه رفته است. حقوق ها در شرایط کنونی به هیچ وجه تامین کننده حداقل های لازم برای زندگی و تامین معیشت مردم نیست و کسی نمی تواند خلاف این گفته را بیان کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات کنونی، بالا بودن تورم در اقتصاد است، این مسئله به هیچ وجه قابل کتمان نیست و امروز بر اساس گزارش مرکز آمار و دولت، تورم به حدود 40 درصد رسیده است.

این نماینده ادامه داد: در شرایط کنونی سوال این است که دولت بر چه مبنایی در لایحه بودجه سال 99، میزان افزایش حقوق کارمندان را 15 درصد تعیین کرده است زیرا این اقدام به معنای افزایش چندبرابری مشکلات معیشتی و کوچکتر شدن سفره مردم است. دولت به جای فشار بر مردم، باید از ظرفیت های کنونی اقتصاد از جمله بحث مالیات بر عایدی مسکن برای درآمدزایی استفاده کند.

سعیدی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق باید تصمیم قاطعی را برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اتخاذ کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ