کد خبر: ۱۴۲۲۳۸
۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اولین گزارش ها از نتیجه حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق

اولین گزارش ها از نتیجه حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق

اولین گزارش ها از نتیجه حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق حاکی است تعدادی از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد زخمی شده اند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شبکه العربیه الحدث ، اعلام کرد در پی حمله بامداد امروز ایران به دومین پایگاه بزرگ آمریکا در عراق ، تعدادی از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد زخمی شده اند .

همچنین ایران به پایگاه نظامی اربیل هم حمله کرده اما هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.

یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد : هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران کشته شده‌اند، وجود ندارد. اگر هم کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ