کد خبر: ۱۴۲۲۷۸
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

ادامه دامنه نوسان ۲ درصدی بسته به شرایط و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس دارد
مدیر نظارت بر بورس‌ها به بورس پرس خبر داد:

ادامه دامنه نوسان ۲ درصدی بسته به شرایط و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس دارد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: اعمال دامنه نوسان محدود ۲ درصدی همه بازارهای معاملات بورس و فرابورس فعلا" برای امروز بود و درباره روزهای آینده بسته به شرایط تصمیم گیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش در پاسخ به این سئوال که آیا اعمال دامنه نوسان محدود 2 درصدی همه بازارهای معاملات بورس و فرابورس در روزهای آینده هم تکرار خواهد شد یا خیر به بورس پرس گفت: این تصمیم برای دیروز بود و برای روزهای آینده هم بسته به شرایط ، هیات مدیره سازمان تصمیم گیری خواهد کرد .

براساس این گزارش، در پی حمله سپاه ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق ، مسئولان سازمان بورس دیروز تصمیم گرفتند با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایطی برای داد و ستد مبتنی بر تحلیل ، دامنه نوسان سهام همه شرکت های بورسی و فرابورسی به جای 5 درصد به دو درصد کاهش یابد.

با این رویداد ، شاخص بورس در نتیجه کاهش قیمت سهام همه شرکت های بزرگ از جمله ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، مپنا ، پارسان ، چادرملو، گل گهر و... با کاهش 5 هزار و 53 تایی به 353 هزار و 870 واحد رسید .

در این میان از بین 407 سهمی که امروز در تابلوها ( به ارزش دو هزار میلیارد تومان در بورس و 262 میلیارد تومان در فرابورس) داد و ستد شد فقط چهار شرکت پالایشگاه تهران ، سرمایه گذاری بهمن، سازه پویش و نساجی بروجرد منفی نبودند که در نوع خود بی سابقه بود.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» نادر | ساعت ۱:۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
پاسخ
بدون شک این حرکت عالی بود شاید بهتر بود از ابتدای هفته انجام می شد ...
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ