کد خبر: ۱۴۲۲۹۸
۲۲:۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

توضیح فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره کشته شدن دها نظامی در حمله ایران

توضیح فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره کشته شدن دها نظامی در حمله ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه صحت کشته و زخمی شدن ده ها نظامی در حمله به دو پایگاه را تایید کرد و از امکان کشته شدن ۵۰۰ نفر در گام اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، امیرعلی حاجی زاده در تشریح عملیات موشکی شهید سلیمانی بر علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی, آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد و حرکتی بود که حتما باید انجام می‌شد.

در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم. اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-130 حمل شده اند. اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند از آنجایی که شرایط تغییر می کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

آنها می‌گویند پایگاه را تخلیه کرده بودند در حالی که در ایام عملیات ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این پایگاه بود. پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد و تعدادی بالگرد شینوک نیز مجروحان آنها را به بیمارستانی در بغداد منتقل کرد.

آمریکایی ها هم اعلام کردند چند روز در آماده باش کامل بودند و قبل از عملیات ۱۲ فروند هواپیما شامل ۷ فروند MQ-9 که کار شناسایی، مراقبت و رزمی انجام می‌دهد و ۶-۷ فروند هم هواپیمای باسرنشین شان و خود با نگرانی منتظر بودند. صور می‌کردیم گارد حمله می‌گیرند اما دیدیم منتظر سیلی بودند و وقتی سیلی را خوردند قدری آرامش گرفتند.

۱۳ فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کردیم اما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم. از آنجایی که فکر می‌کردیم این درگیری در صورت خویشتنداری نکردن دو طرف، ۳ روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد، برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

همه موشک ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر هم به سمت موشک ها شلیک نشد. با وجودیکه آمریکایی ها تعداد زیادی هواپیما در پرواز داشتند، نتوانستند مقابله کنند.

ظرف ساعت اولیه توانستیم پایگاه هایی که در ترور شهید سلیمانی مشارکت داشتند را شناسایی کنیم که در این عملیات پایگاه‌های تاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

اولین گزینه برای مقابله و شروع این انتقام، انتخاب پایگاه التاجی بود و بعنوان گزینه اول انتخاب شد منتهی در ادامه کار که ساعاتی قبل از عملیات بود، هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم.

به دلیل اینکه پایگاه التاجی نزدیک کاظمین و مشترک بین عراقی ها و آمریکایی ها بود و نگران این بودیم ضربات موشکی و انفجار سرجنگی ها برای مردم غیرنظامی مزاحمت‌هایی ایجاد کند. به همین دلیل منصرف شدیم و پایگاه عین‌الاسد که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و شاید منطقه است را انتخاب کردیم.

این پایگاه ۱۷۰کیلومتر با بغداد فاصله دارد و اهدافی را هم که انتخاب کردیم در واقع برای ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا، مرکز کنترل فرماندهی آمریکایی ها و ضربه زدن به یگان های عمده پهپادی و بالگردی آمریکایی‌ها بود که در این عملیات ساختمان اصلی مرکز فرماندهی آنها در عین الاسد نیز منهدم شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ