کد خبر: ۱۴۳۶۵۵
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

وجود سم در شیر پاستوریزه شرکت های لبنی تکذیب شد / سختگیرتر از اروپا !
توسط سازمان دامپزشکی:

وجود سم در شیر پاستوریزه شرکت های لبنی تکذیب شد / سختگیرتر از اروپا !

سازمان دامپزشکی ضمن تکذیب وجود سم آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه شرکت های لبنی اعلام کرد: استاندارد ایران در این زمینه از اتحادیه اروپا سختگیرانه تر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی پخش برنامه تلویزیونی و اعلام نظر کارشناس بازرسی انجمن بهداشت مبنی بر سرطان زا بودن شیرهای پاستوریزه شرکت های لبنی، سازمان دامپزشکی طی اطلاعیه ای ضمن تکذیب وجود سم آفلاتوکسین در شیر تولیدی اعلام کرد:استاندارد ایران در این زمینه از اتحادیه اروپا سختگیرانه تر است.

اظهارات شخصی بعنوان کارشناس در برنامه شبکه سه  سیما کذب محض، غیر علمی، غیر مستند و مصداق واقعی تشویش اذهان عمومی است.

در حوزه‌ تأمین ماده اولیه کارخانجات لبنی تعداد ۱۶۰۰ مرکز جمع‌آوری شیر خام و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند. در این مراکز در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی کنترل تخصصی  اعم از نمونه برداری و آزمایشات لازم انجام می شود و حمل و نقل شیر و فراوردهای آن با مدرنترین روش های بهداشتی صورت می گیرد و حتی تردد وسائط نقلیه شیر و فرآورده های لبنی رصد و پایش می شود.

برنامه های بهداشتی سلامت شیر و فرآورده لبنی تحت نظارت سازمان دامپزشکی  و وزارت بهداشت بصورت دائم و مستمر در تمامی سطوح از جمله مدیریت بهداشت گاورداری ها، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات شیر و لبنیات مطابق با استانداردهای ملی و کدکس آلیمانتاریوس (استاندارد بین المللی) صورت می گیرد. استاندرد میزان افلاتوکسین در ذرت دامی برابر با ٥ در میلیارد یعنی یک چهارم اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ