کد خبر: ۱۴۶۶۸۱
۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۵

واکنش روحانی به تصمیم FATF و اطمینان به مردم برای مقابله با کرونا

واکنش روحانی به تصمیم FATF و اطمینان به مردم برای مقابله با کرونا

رئیس‌جمهور با اعلام اطمینان به مردم برای مقابله با ویروس کرونا گفت : برگشت ایران به فهرست سیاه FATF حق مردم و جمهوری اسلامی نبود و نیست و آنها که به آمریکا بهانه داده‌اند پاسخ باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جریان جلسه عصر روز گذشته هیات دولت در مورد تصمیم اخیر FATF مبنی بر برگشت ایران به فهرست سیاه بعد از حدود 4 سال گفت: در این مورد نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات انجام و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT به تصویب رسید و قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود.

وی افزود: تلاش این بود اجازه ندهیم به‌رغم اینکه پیشتاز مبارزه با پولشویی و مقابله با تروریسم هستیم توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان ناقض این اقدامات معرفی بشویم . در هر حال FATF، عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همان‌گونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: وقت آن است آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه باشند. بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی و تجاری ، برنامه‌ریزی لازم برای تجارت در شرایط تحریمی انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند آثار منفی بر اقتصاد و مبادلات بین‌المللی را به حداقل برسانند.

روحانی گفت: البته محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا بسیار شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF است ولی تلاش دولت آن بود که مصوبه FATF مجوزی به آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ایران ندهد. این حق ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نبود و نیست در حالی که پیشتاز مبارزه با تروریسم و پولشویی است در فهرست اقدام تقابلی یک نهاد بین‌المللی قرار گیرد.

کنترل کرونا در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات

روحانی همچنین در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران به اقدامات گسترده دولت برای مبارزه و ریشه کنی اشاره کرد و گفت: اطمینان می‌دهیم همه توان  را به کار‌گیریم تا سلامت مردم تامین شود. همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی هر اقدامی را که لازم است برای سلامت عمومی انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: : هدف دولت کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسوولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ