کد خبر: ۱۴۷۵۱۷
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

گلایه ۲۱ نماینده از روحانی درباره عدم اجرای قانون جدید مدیریت بحران
با وجود ابلاغ شش ماه پیش رخ داد :

گلایه ۲۱ نماینده از روحانی درباره عدم اجرای قانون جدید مدیریت بحران

نمایندگان مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور از عدم اجرای قانون جدید مدیریت بحران که شش ماه از ابلاع گذشته ، گلایه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 21 نماینده مجلس در نامه ای به حسن روحانی از بلاتکلیفی و عدم اجرای قانون جدید مدیریت بحران کشور گلایه و اعلام کردند: با گذشت بیش از شش ماه از زمان ابلاغ قانون دائمی جدید،تاکنون اقدام عملی مؤثری جهت اجرائی‌شدن آن انجام نشده و کماکان قانون آزمایشی سابق که نقایص و مشکلات فراوان آن در محورهای مختلف اجرائی و در مواقع بحرانی مشهود است، مبنای عمل قرار دارد که موجب آشفتگی‌ در نظام تصمیم‌گیری و مدیریت اثربخش بحران و در نتیجه سلب اعتماد عمومی شده است. لذا مقتضی است ضمن شناسایی و برخورد جدی با دستگاه‌ها و افرادی که تعلل جدی در اجرای قانون داشتند، دستور تسریع در اجرای آن صادرشود.

بر اساس این گزارش، در این نامه که رونوشتی از آن به رئیس مجلس ارسال شده، توضیحاتی درباره قانون مدیریت بحران داده شده است. مطابق این قانون، ازجمله وظایف سازمان مدیریت بحران کشور ذیل وزارت کشور، ایجاد آمادگی مطلوب سازمانی و عملیاتی برای پاسخ به بحران و اقدام لازم جهت استقرار نظام‌های قابل اطمینان آمادگی و ایمنی در مؤسسات دولتی، عمومی غیر‌دولتی، خصوصی و تأسیسات وابسته به آنها و ایجاد شبکه ارتباطی اختصاصی برای شرایط اضطراری، تهیه برنامه‌های آمادگی و پاسخ استان‌ها و تدوین ضوابط فنی و دستورالعمل‌های لازم جهت استاندارد‌کردن خدمات سازمان‌های امدادی در سطح کشور و ارتقای توانایی برای بازتوانی و بازسازی، پس از وقوع حوادث و بحران‌ها است.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف بوده به‌منظور پیش‌بینی دقیق، هشدار به‌موقع و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه همه‌گیری  بیماری‌های انسانی، نسبت به ایجاد مراکز پایش و هشدار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ