کد خبر: ۱۴۷۶۱۱
۰:۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

سایپا با افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی چهارمین شرکت بورس شد / برنامه های ۹۹
از محل تجدید ارزیابی دارایی ها:

سایپا با افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی چهارمین شرکت بورس شد / برنامه های ۹۹

سایپا با افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی سایپا از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در جایگاه چهارم شرکت بزرگ بورس قرار گرفت و مدیرعامل آن برنامه های سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع فوق العاده سایپا دیروز با حضور 74 درصد سهامداران برگزار شد و طی آن با افزایش سرمایه 398 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها ، سرمایه اسمی این شرکت از 3.9 به 19.5 هزار میلیارد تومان رسید.

با این رویداد مهم ، پس از ایران خودرو، بانک تجارت و فولاد مبارکه به ترتیب با سرمایه اسمی 30.1، 22.3 و 20.9 هزار میلیارد تومانی ، "خساپا" در جایگاه چهارم شرکت های بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی قرار گرفت .

در این میان جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا با ارایه گزارشی مختصر از عملکرد شرکت گفت: با وجود اینکه سال ۹۸ به طور کامل تحت تاثیر تحریم ها قرار داشتیم اما عملکرد تولیدی با سال ۹۷ برابری می کرد و موفق شدیم با تولید ۴۱۵ هزار دستگاه به خودروساز اول کشور تبدیل شویم .

وی به فروش و تحویل ۴۳۵ هزار دستگاه خودرو اشاره کرد و افزود: بهمن سال گذشته ۵۴۰ هزار تعهد فروش در گروه سایپا وجود داشت که امروز به کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید  تعهدات معوق هم کمتر از ۱۴۰ هزار دستگاه بوده که پیش‌بینی می‌ شود تا پایان تیر آاینده به صفر برسد.

سلیمانی از ورود سه خودرو جدید به سبد محصولات این شرکت در سال ۹۹ خبر داد و ادامه داد: برای سال آینده تولید ۵۲۰ هزار انواع محصول پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده که دو مدل نوع از کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ به همراه "شاهین" ، خودروهای تازه وارد به خانواده محصولات خواهند بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ