کد خبر: ۱۴۷۹۹۵
۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

شرط تخصیص وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی و چند دستور برای جلسه مهم یکشنبه
رئیس‌جمهور به چند وزیر دستور داد:

شرط تخصیص وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی و چند دستور برای جلسه مهم یکشنبه

رئیس‌جمهور شرط تخصیص وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی را به بنگاه ها و کسب‌وکارهای آسیب دیده را از کرونا را به وزیر تعاون اعلام و برای جلسه مهم یکشنبه ، چند دستور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد ۷۵هزار میلیارد تومان وام  صرفاً به بنگاه ها و کسب‌ و کارهایی اختصاص یابد که اطمینان حاصل شده باشد کارگران را از ابتدای اجرای برنامه‌های کنترلی مقابله با کرونا اخراج نخواهند کرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت تکریم بیش از پیش جانبازان و سالمندان، رعایت حال معلولان و سالمندان را از اهم واجبات برشمرد و دستور داد با ارزیابی و بازرسی‌های دقیق، اطمینان حاصل شود تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری معلولان و همچنین آسایشگاه‌های مراکز بهزیستی ویژه نگهداری سالمندان با دقت و ضریب بالا رعایت می‌شود.

رئیس جمهور در تماس تلفنی با محمد اسلامی وزیر راه نیز دستور داد با توجه به کاهش قابل توجه تردد و جابه‌جایی‌ها در فرصت باقی‌مانده نسبت به وضعیت پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها، ارزیابی‌های دقیقی انجام دهد و پیشنهادات را برای بهبود روند کار به جلسه آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کند.

روحانی همچنین به سعید نمکی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیران بهداشت و کشور دستور داد به‌ سرعت از روند اجرا و میزان تأثیر و موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ارزیابی‌های دقیقی تهیه کنند تا در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ( که فردا یکشنبه برگزار می شود ) برای تصمیم‌گیری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای انجام بررسی‌های دقیق جهت طراحی و تدوین پروتکل‌های بهداشتی در دوره بازگشایی مجدد مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی و خوابگاه‌ها و نحوه اجرای این پروتکل‌ها دستوراتی صادر کرد .

روحانی همچنین به رئیس سازمان اداری و استخدامی دستور داد دستورالعملی برای تدوین و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های سازمان‌ها و ادارات دستگاه‌های دولتی آماده کند و برای وزیر نفت نیز در خصوص تأمین انرژی و فعالیت مؤثر در تولیدات پتروشیمی و فضای جهانی نفت و موضوعات پیرامون این موضوع، دستوراتی را صادر کرد.

وی به رییس سازمان برنامه و بودجه نیز دستور داد در خصوص اختصاص 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات به رسته‌های مختلف شغلی و گروه های واجد شرایط تعریف‌شده از طرف ستاد اقتصادی دولت، سریعاً روندی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ