کد خبر: ۱۴۹۴۰۸
۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱/۲۶

قیمت و سهمیه عظیم ترین عرضه اولیه تاریخ مشخص شد / نقدینگی مورد نیاز
برای فردا چهارشنبه در بورس تهران :

قیمت و سهمیه عظیم ترین عرضه اولیه تاریخ مشخص شد / نقدینگی مورد نیاز

محدوده قیمت هر سهم و سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی برای عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شستا در بورس تهران مشخص شد تا فردا چهارشنبه عظیم ترین و مهمترین واگذاری تاریخ ایران ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از ماه ها انتظار و قول و وعده ، بالاخره زمان قطعی عرضه اولیه عظیم ترین و مهمترین واگذاری تاریخ ایران فرا رسید و با اعلام جزییات واگذاری 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و این رویداد ویژه قطعی شد تا طی آن 6.7 میلیارد سهم به عموم مردم و 1.3 میلیارد سهم دیگر به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

به این ترتیب در حالی اطلاعیه واگذاری بامداد امروز در سایت بورس تهران منتشر شد که طبق آن محدوده قیمت هر سهم "شستا" 850 تا 860 تومانی تعیین شده و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی هم 10000 سهم بوده که به نقدینگی 8.7 میلیون تومانی هر نفر ( بدون احتساب کارمزد نیم درصدی خرید ) نیاز است.

در این میان با تکیه بر عرضه های اولیه قبلی و استقبال عمومی از این واگذاری و فرض حضور  1.5 تا 2.2 میلیون نفر از سرمایه گذاران ، سهمیه هر فرد بین 3 تا 4.5 هزار سهم خواهد بود که در این صورت به حداکثر نقدینگی 3.9 میلیونی تومانی نیاز است.

محمد رضونی فر مدیرعامل این هلدینگ با سرمایه اسمی 8 هزار تومانی دیروز به بورس پرس گفته بود: سازمان تامین اجتماعی باید ملاحظه حدود 42 میلیون بیمه شده را داشته باشد اما با این وجود تلاش می شود منافع سهامداران تازه وارد و فعالان بازار سرمایه هم در نظر گرفته شود. مطمئن باشید قیمت هر سهم شستا در عرضه اولیه بسیار شیرین خواهد بود.

همچنین مجوز عرضه اولیه بزرگترین هلدینگ ایران با توجه به فاصله زمانی 48 ساعته بین عرضه و انتشار آگهی ، توسط سازمان بورس صادر شده است . این اتفاق در عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان هم رخ داد که با موافقت هیات مدیره سازمان بورس ، در فاصله زمانی بیش از یک روزه بین عرضه و آگهی ، انجام شد.

براساس این گزارش، "َشستا" بعد از عرضه اولیه هفته پیش سرمایه گذاری صبا تامین ، دومین واگذاری سال و در عین حال بزرگترین عرضه تاریخ بازار سرمایه ایران هم از نظر تعداد سهام و هم از نظر ارزش معاملات خواهد بود و بار دیگر اهمیت ویژه بازار سرمایه در تامین مالی سریع تثبیت خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سید موسی حسینی | ساعت ۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱/۲۷
0
0
پاسخ
بنده آینده روشنی رابرای سهام شستا،پیش بینی می کنم
» سید موسی حسینی | ساعت ۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱/۲۷
0
0
پاسخ
بنده بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب میکنیم مخصوصا سهام آریا ساسول وشستا گزینه های خوبی هستن.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ