کد خبر: ۱۴۹۴۷۲
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱/۲۷

با شروع فرایند بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس:

"شستا" با ۸۶۰ تومان کشف قیمت شد/ آمار سهمیه و رکورد جدید 2 میلیون نفری

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازار دوم بورس شروع و هر سهم دومین شرکت جدید سال و بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس ایران با ۸۶۰ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرایند عرضه اولیه 10 درصد از سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان عظیم ترین عرضه اولیه تاریخ ایران ساعاتی پیش آغاز شد که در نهایت هر سهم "شستا" 860 تومان کشف قیمت شد.

این عرضه شامل 6.7 میلیارد سهم "شستا" با محدوده قیمتی 850 تا 860 تومانی هر سهم و سهمیه 10 هزار سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود اما مانند همیشه به دلیل استقبال زیاد سرمایه گذاران ، سهمیه هر فرد به حداکثر حدود 3637 سهم کاهش یافت که به نقدینگی بیش از سه میلیون و 127 هزار تومانی نیاز بود .

همچنین دو درصد از سهام شرکت شامل 1.3 میلیارد سهم متلعق به صندوق های سرمایه گذاری است که روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت کشف شده 860 تومانی، تخصیص داده می شود .

به این ترتیب، حدود دو میلیون و 70 هزار نفر خریدار "شستا" شدند تا رکورد جدید تعداد مشارکت کنندگان در دومین عرضه اولیه سال به ثبت برسد . رکورد قبلی مربوط به سرمایه گذاری صبا تامین در 20 فروردین و با یک میلیون و 930 هزار و 838 نفر بود.

بنابراین گزارش، حسن روحانی در اقدامی که تاکنون در عمر 53 ساله بورس ایران سابقه نداشت از عرضه اولیه 10 درصد سهام شستا در بورس حمایت کرد و در جلسه هیات دولت گفت: امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه در بورس با 10 سهام شستا انجام می شود که در تاریخ بورس ایران برای بار اول چنین عرضه ای صورت می‌گیرد و طی آن همه زیرمجموعه های این هلدینگ بزرگ چند رشته ای و شامل 187 شرکت عرضه می‌شود که مدل جدیدی است . یعنی این شرکت عظیم و هلدینگ اقتصادی بسیار بزرگ یکجا عرضه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی | ساعت ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱/۲۷
0
1
پاسخ
با سلام
بنده عضو کارگزاری بانک شهر بودم و متاسفانه امروز با قطع شدن سامانه آنلاین از ساعت ۱۰ تا۱۳ متاسفانه نتونستم سهم شستا رو بخرم
و این کارگزاری هم اصلا جواب نمیدن
لطفاً پیگیر حق ما باشین
ممنون
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ