کد خبر: ۱۵۰۵۵۸
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱/۳۰

بورس امروز هم در اثر چند عامل رکورد جدید زد/ ادامه جذابیت و صف خرید سراسری

بورس امروز هم در اثر چند عامل رکورد جدید زد/ ادامه جذابیت و صف خرید سراسری

بورس تهران امروز هم در اثر چند عامل ، رکورد جدید پرش ۲۳ هزار تایی شاخص در یک روز را ثبت کرد و با صف خرید اکثر شرکت ها نشان داد ، جذابیت بازار سهام ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران درحالی بازهم شاهد رکورد دیگری با جهش بی سابقه بیش از 23 هزار تایی دماسنج بازار سهام و عدد 668 هزار و 939 تایی بود که شرکت مشاوره سرمایه گذاری اماکو اعلام کرد: ارزش معاملات بورس و فرابورس 6100 و 2900 میلیارد تومان و برآیند ورود و خروج پول حقیقی ، مثبت بود و مجموعا 550 میلیارد تومان پول وارد بازار شد و تقریبا تمامی نمادهای بازار با صف خرید همراه بودند.

عوامل موثر در ادامه رونق بی نظیر بورس

رشد قیمت کامودیتی ها به دنبال امیدواری به کشف داروی جدید برای درمان کرونا سهام وابسته در بورس تهران را نیز با رشد قیمت همراه کرد. هجوم سیل نقدینگی نیز عامل رشد دسته جمعی سهام بازار بود. از طرفی دیگر ، تدبیر دولت برای عرضه سهام جدید موجب توجه بیشتر عموم مردم به بازار و ورود نقدینگی بیشتر شده است.

تغییر ریاست سازمان هم در روند رشد بازار تاثیر گذاربود و برخلاف مدیر قبلی که سعی در کنترل قیمت ها  و خواباندن عطش خرید سرمایه گذاران داشت نظر مدیر جدید همسو با سیاست های دولت است.

معاملات عرضه های اولیه اخیر نیز به بعد از ساعات معاملات منتقل شد که این امر نیز تا حدی از بار هسته معاملات کاست و روند معاملات را تسهیل کرد.

وضعیت بازارهای جهانی

در بازارهای جهانی و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نیز مس موفق شد به بالاتر از 5200 دلار نفوذ کند. نفت خام آمریکا اما تا 17.5 دلار نزول کرد. نفت برنت نیز 28.57 دلار داد و ستد شد. اختلاف قیمت نفت برنت و نفت سبک به محدوده 10دلار  رسیده و روندی افزایشی دارد.

دلیل موضوع نگرانی از پرشدن مخازن نفت آمریکا است که همزمان با سقوط تقاضا، فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می کند. انس طلا با کاهشی 28 دلاری 1686 دلار معامله شد.

بررسی چند رویداد

در حوزه اخبار به گزارش فایننشال تایمز و بر پایه مقاله ای در مجله مطالعات پزشکی انگلستان، روش درمانی گیلاد موفق به بهبود سریع دوسوم از بیمارانی شده که از این داروی جدید امریکایی استفاده کرده اند. بر اساس این گزارش 67درصد از 53 بیمار مورد آزمایش پس از استفاده از این روش درمانی بهبود یافته اند.

در خبر دیگری علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی از عرضه اولیه سهام ایمیدرو در بورس تهران خبر داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا اواسط اردیبهشت ماه مجموعه ایمیدرو به صورت شرکت سهامی عام در بازار سرمایه پذیرش و کشف قیمت خواهد شد.

روحانی هم خطاب به وزیر اقتصاد گفته عرضه سهام بنگاه‌های بزرگ در بورس با رفع موانع احتمالی شتاب بگیرد. بورس ایران باید به یک بازار بزرگ قابل اعتماد و با کمترین ضریب خطر تبدیل شود.

براساس اظهارات دبیرکل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، آثار غیرمنتظره شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی‌های اقتصادی را به‌شدت با ابهام مواجه کرده اما اقتصاد جهان احتمالا در رکود فرورفته است. رشد اقتصادی جهان نیمه نخست سال ۲۰۲۰ منفی می‌شود.

محققان دانشگاه شیکاگو داروى جدیدى از محصولات شرکت Gilead را بر روى بیماران کرونا تست کرده اند و اثرات بهبود فورى در بیماران را مشاهده کرده اند! همین خبر بر بورس های جهانی اثر مثبت گذاشت و اونس را پایین کشید.

کاهش قیمت ها در بازار ارز

اما بازار ارز تهران، اولین روز هفته را با کاهش قابل توجه تقاضا سپری می‌کند و عرضه در نزدیکی 16 هزار زیاد می‌شود؛ نکته قابل توجه دیگر در بازار ارز شنبه، کاهش مابه‌التفاوت نرخ خرید و فروش از سوی «بازارساز» است. در واقع بازارساز در روزهای پرتقاضا، این گپ را افزایش می‌دهد؛ و کاهش این عدد، به نوعی سیگنال به دلالان دلار و فعالان بازار ارز جهت افزایش عرضه است .

دلار امروز 15700 داد وستد شد . سکه نیز 6 میلیون و 335 هزار تومان معامله شد.

جذابیت بورس ادامه دارد

اما برای ادامه هفته به نظر روند رو به رشد ادامه خواهد داشت. تقویت قیمت ها در بازارهای جهانی ، تداوم ورود پول به بازار و تصمیم گیری مناسب در خصوص تغییر ساعت معاملات عرضه های اولیه اخیر در جهت عدم کندی هسته معاملات از عوامل جذابیت بازار این هفته خواهد بود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱/۳۰
0
0
پاسخ
شاخص باید اصلاح بشه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ